Blev nyfiken på dessa, vilken bör jag börja med?Älskar både den och hennes "Song of Achilles".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blev nyfiken på dessa, vilken bör jag börja med?Älskar både den och hennes "Song of Achilles".
Blev nyfiken på dessa, vilken bör jag börja med?
Jag börjar med Song of achilles så får vi se :-) Båda kostar samma som E-bok, annars hade det fått avgöra, så snål kan jag vara!De är båda fristående romaner, även om så klart Odysseus dyker upp i Circe och då kommer ju Trojanska kriget på tal. "Song of Achilles" skrevs först och jag tycker nog snäppet bättre om den, men jag älskar allt som har med Iliaden att göra. Circe har ju en kvinna som huvudkaraktär, om man föredrar det, och är också väldigt bra. Så det är en smaksak skulle jag säga.
Har varit på biblioteket och lånat två böcker, Den hemliga våningen av Kelly Bowen efter tips från den här tråden och sen hittade jag En sorts kärlek av Ray Kluun.
Innan dessa har jag läst de två första delarna av Svartåsviten av Christina Erikson. Väntar nu på att den tredje ska släppas i oktober.
Nu har jag läst ut Den hemliga våningen av Kelly Bowen och jag tyckte den var lika bra rakt igenom. Stundtals så gripande i stil med Kristin Hannah och Kelly har så fina och detaljrika miljöbeskrivningar.
Rekommenderar den starkt om man gillar historiskt (andra världskriget i detta fall) och jag ser fram emot att läsa hennes andra böcker. Helt klart en ny potentiell favoritförfattare!
Ja det var egentligen boken om trädgården jag tänkte köpa men jag valde den med våningen för att det var hennes första på svenska den senaste väntar jag antagligen på tills den kommer på pocket. Lättare att släpa på tågetRekommenderar "Den övergivna trädgården" av henne går i samma stil som den du har läst och den var också en sån där bok som jag verkligen hade svårt att lägga ifrån mig. Inte hunnit läsa hennes senaste bok ännu "Morgondagen är för de modiga" men den står på läslistan.
Spännande! Har den ståendes i bokhyllan här hemma.Ännu en bok har tagit slut. Denna gången Semestern av T.M. Logan.
Denna bok var en riktig bladvändare! Vändningarna i boken gick i 180 och var ganska spännande hela vägen till sista sidan men samtidigt bitvis väldigt obehaglig. Rekommenderar hans böcker om man gillar psykologiska thrillers. Jag är ganska känslig för jag stressar snabbt upp mig men den här fungerar, men aldrig att jag skulle vilja se den som film
Har börjat läsa Särbyholms gröna fingrar med Carin Hjulström, är inne på bok 2. Den är riktigt bra.
Har varit på biblioteket och lånat två böcker, Den hemliga våningen av Kelly Bowen efter tips från den här tråden och sen hittade jag En sorts kärlek av Ray Kluun.
Innan dessa har jag läst de två första delarna av Svartåsviten av Christina Erikson. Väntar nu på att den tredje ska släppas i oktober.