Anna Laestadius Larsson har nyligen släppt en bok som utspelar sig då. Även Katarina Wennstams senasteIntressant den sätter jag på läslistan! Letar efter svenska historiska romaner som utspelar sig under den här perioden just nu!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Anna Laestadius Larsson har nyligen släppt en bok som utspelar sig då. Även Katarina Wennstams senasteIntressant den sätter jag på läslistan! Letar efter svenska historiska romaner som utspelar sig under den här perioden just nu!
Har precis läst/lyssnat på Kirke av Madeline Miller. En grekisk gudasaga med mycket fantasi och grymhet. Lena Endre är fantastisk som uppläsare!
Hade en period i 20-årsåldern med stort intresse för grekiska mytologin, så det var intressant att åter höra många namn och historier.
Anna Laestadius Larsson har nyligen släppt en bok som utspelar sig då. Även Katarina Wennstams senaste
Den är ljuvlig verkligen! Det är en mysig känsla i hennes böcker som jag gillar otroligt mycketTack @Piaff för tipset om Veronica Henrys böcker
Jag har precis läst ut Puben vid floden nu när jag har varit hemma två dagar med sjukt barn. Väldigt fin bok med fina beskrivningar om både mat, miljöer och karaktärer! Kommer helt klart bli fler av hennes böcker
Låter som något för mig!Jag är inte ett fan av böcker som utspelar sig förr i tiden.
Men efter många fina recensioner så valde jag att ge DE FENOMENALA FRUNTIMREN PÅ GRAND HOTEL av Ruth Kvarnström-Jones en chans.
Och efter 250 sidor är mitt enda problem att jag måste sova.
Det är en bladvändare av rang som handlar om fantastiska kvinnor som vägrar ge upp hoppet om kvinnors lika rätt i samhället sent 1800-tal och tidigt 1900-tal och som visar att tillsammans är man starka.
Visa bifogad fil 151992
Den är väldigt bra, tycker jag också!Låter som något för mig!
Jag är inte ett fan av böcker som utspelar sig förr i tiden.
Men efter många fina recensioner så valde jag att ge DE FENOMENALA FRUNTIMREN PÅ GRAND HOTEL av Ruth Kvarnström-Jones en chans.
Det är en bladvändare av rang som handlar om fantastiska kvinnor som vägrar ge upp hoppet om kvinnors lika rätt i samhället sent 1800-tal och tidigt 1900-tal och som visar att tillsammans är man starka.
Visa bifogad fil 151992
Låter som något för mig!
Jag väntar ivrigt på fortsättningen som ska komma i oktober.Den är väldigt bra, tycker jag också!
Jag med, det ska bli kul att se om hon lyckas skapa samma fina stämningJag väntar ivrigt på fortsättningen som ska komma i oktober.
Jag är inte ett fan av böcker som utspelar sig förr i tiden.
Visa bifogad fil 151992
Jag med, det ska bli kul att se om hon lyckas skapa samma fina stämning
Jag väntar ivrigt på fortsättningen som ska komma i oktober.
Jag har också precis läst den. Gillar man Emmas övriga böcker kommer man garanterat gilla även denna.Kärlekens idioter av Emma Hamberg. Så mysig och otroligt härliga karaktärer. Storyn är i sig inget anmärkningsvärt (om än lite lagom, skönt skruvad) men åh vad jag älskar varenda karaktär. Mest Gertrud och hennes träd