Vad läser du just nu?

IMG_3731.jpeg

Den här gick snabbt att läsa ut. Helt okej bok, absolut en bladvändare med högt tempo. Men jag tycker att huvudkaraktärens/berättarens reaktioner till allt som hände var ganska märkliga och inte helt realistiska. Det gjorde att jag hade svårt att relatera till henne.
 
Sophie Kinsella skriver i mitt tycke bra böcker men den här Flickan från 20-talet är nog ganska konstig. Jag har snart kommit halvvägs och under stundom är den ganska rolig men den är lite trög att ta sig igenom.

Nu vill jag bara att den ska ta slut så att jag kan hoppa på den här helt nyinköpta boken som kom på svenska förra veckan!
IMG_2169.jpeg

Längtar förstås efter Lucinda Rileys senaste översatta också. Hmm nu blev det lite beslutsångest 😅
 
Sophie Kinsella skriver i mitt tycke bra böcker men den här Flickan från 20-talet är nog ganska konstig. Jag har snart kommit halvvägs och under stundom är den ganska rolig men den är lite trög att ta sig igenom.

Nu vill jag bara att den ska ta slut så att jag kan hoppa på den här helt nyinköpta boken som kom på svenska förra veckan!
Visa bifogad fil 134745
Längtar förstås efter Lucinda Rileys senaste översatta också. Hmm nu blev det lite beslutsångest 😅

Fourth Wing och uppföljaren Iron Flame är jättebra! Älskar magisystemet och drakarna! Jag längtar till nr 3 släpps men det dröjer nog ett år.
 
Fourth Wing och uppföljaren Iron Flame är jättebra! Älskar magisystemet och drakarna! Jag längtar till nr 3 släpps men det dröjer nog ett år.
Det är väl tack vare dig som jag har första delen i min ägo nu 😊
Den engelska boken var ju dock lite snyggare med guldpärmar men nu har jag väntat i ett par månader på att de ska släppa de här två på svenska så svenska fick det bli :up:
 
Jag håller på med Nightbane av Alex Aster, uppföljaren till Lightlark. När jag lyssnade på den första så tyckte jag att det märktes att det var en debutbok, och det är bättre nu. Hon har mognat i sitt skrivande.
 
Jag lyssnar på Nästa! av Nina Lykke. Helt okej att ha i öronen medan man gör vardagsgrejer men den kommer inte göra nåt större avtryck. Jag lyssnar klart på den mest för att bryta trenden med oavslutade böcker just nu. Den handlar om skilsmässor ch medelålderskriser eller vad mans ka kalla det. Förvisso roande och smått humoristisk men lite seg uppläsare...
 
Sophie Kinsella skriver i mitt tycke bra böcker men den här Flickan från 20-talet är nog ganska konstig. Jag har snart kommit halvvägs och under stundom är den ganska rolig men den är lite trög att ta sig igenom.

Nu vill jag bara att den ska ta slut så att jag kan hoppa på den här helt nyinköpta boken som kom på svenska förra veckan!
Visa bifogad fil 134745
Längtar förstås efter Lucinda Rileys senaste översatta också. Hmm nu blev det lite beslutsångest 😅
Åh avis! jag förboka Fourth wing och Iron flame på Bokus den 25/11 och jag har fortfarande inte fått några böcker.. böckerna är inte ens skickade.:cautious:
 
Åh avis! jag förboka Fourth wing och Iron flame på Bokus den 25/11 och jag har fortfarande inte fått några böcker.. böckerna är inte ens skickade.:cautious:
Aha ja det är fördelen med att handla i fysiska butiker :) ingen väntan, bara ”krånglet” med att ta sig dit.

Jag hade den faktiskt på bevakning på bokhandelns hemsida som skrev ett mejl 10 dagar för tidigt att den hade kommit som tur var så sprang jag inte direkt dit. Men jag ser väldigt mycket framemot att läsa den!
 
Aha ja det är fördelen med att handla i fysiska butiker :) ingen väntan, bara ”krånglet” med att ta sig dit.

Jag hade den faktiskt på bevakning på bokhandelns hemsida som skrev ett mejl 10 dagar för tidigt att den hade kommit som tur var så sprang jag inte direkt dit. Men jag ser väldigt mycket framemot att läsa den!
Skulle också önska att ha nära till en fysisk bokhandel. 🥰
Fick nu iaf att Bokus har skickat nu iaf.🥳 Så bara hoppas paketet hinner fram till på fredag.
 
Läser just nu The Vegetarian av Han Kang. Har precis börjat läsa så svårt att säga så mycket om boken. Men den känns lite udda.

IMG_9272.jpeg
 
Läser Ryska krigsskepp, dra åt helvete.
På min läslista med :-)
Jag har precis läst Torbjörn Flygts Slugger och Alba Mogensens Hon den roliga. Två så olika romaner om samma tid och samma stad, båda utmärkta samtidsskildringar och generationsskildringar - av helt olika generationer. Hon den roliga är lätt, luftig, Slugger är slagfärdig med stor igenkänning (jag ligger ju i ålder i rätt generation där, fem år yngre än författaren). Ibland blir den dock lite ältande, men sen hamnar den på spåret igen. Båda romanerna är välkomponerade, men på helt olika sätt där med.
Nu har jag precis börjat med Zadie Smiths Bedragaren.
 
På min läslista med :-)
Jag har precis läst Torbjörn Flygts Slugger och Alba Mogensens Hon den roliga. Två så olika romaner om samma tid och samma stad, båda utmärkta samtidsskildringar och generationsskildringar - av helt olika generationer. Hon den roliga är lätt, luftig, Slugger är slagfärdig med stor igenkänning (jag ligger ju i ålder i rätt generation där, fem år yngre än författaren). Ibland blir den dock lite ältande, men sen hamnar den på spåret igen. Båda romanerna är välkomponerade, men på helt olika sätt där med.
Nu har jag precis börjat med Zadie Smiths Bedragaren.
Läs den! Fick den på konferensen i en goodiebag. Bästa goodiebagen nånsin!
 
The Dictionary of Lost Words av Pip Williams. Inte jätteimponerad av den så här långt. Det är nåt med stilen som jag inte riktigt kommer överens med. Men den kanske blir bättre när huvudkaraktären uppnår vuxen ålder.
 
Systrarna av Jonas Hassen Khemiri är min jullovsbok i år. Med sina drygt 700 sidor lär den hålla mig upptagen ett tag :D Jag hade lite svårt för sättet den var skriven på först, det är många långa och röriga meningar som jag märkte att jag blev lite stressad av, men nu känns det som att hjärnan har vant sig lite. Samtidigt är det en sådan där bok som jag inte riktigt kan förklara varför jag gillar, det händer liksom inte särskilt mycket och den är ganska "pladdrig" vilket vanligtvis hade stört mig, men av någon anledning har jag väldigt svårt att lägga den ifrån mig. Jag har läst de första 100 sidorna nu under dagen och det ska bli spännande att se hur den utvecklar sig!
 
Glömde ju att recensera färdigt Livvakten Carl. En intressant historia, men ingen bok jag kommer ha kvar i minnet sådär som vissa böcker fastnar. Men klart värd att läsa/lyssna på.
 

Liknande trådar

R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 120
Senast: Gunnar
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 696
Senast: Mineur
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 034
Senast: Lady_S
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp