F
Fruentimber
Har precis läst Alkemisten för 312:e gången, och läser nu istället Karin Boyes Kallocain.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag lyssnade nyligen på Kallocain, jag gillade den.Har precis läst Alkemisten för 312:e gången, och läser nu istället Karin Boyes Kallocain.
Läste Fourth Wing och Iron Flame under jul/ nyår. Älskar drakarna.Läste klart Fourth Wing igår och den var bra och jag har bok nr2 liggande redo att läsas
Har tänkt på att vissa författare är väldigt tydliga med var de har fått sin inspiration ifrån och andra lite mer subtila där det blir lite mindre igenkänning från andra böcker.
Om du gillar fantasy men inte vill ha så mycket romance så kan jag tipsa om Throne of glass serien. Så himla bra, bästa serien jag hittills har läst. Lite seg de första böckerna men sen drar det verkligen igång. Så värd att läsa, ett riktigt mästerverk!Jag har tittat lite på den men känner mig tveksam då det alltid trycks så mycket på romantiken. Jag älskar fantasy men vill ha diskbänksrealism i relationerna. Hur mycket av tyngdpunkten ligger på romansen?
Såg nu att ljudboken på archive Light släpps först i december. Det känns orimligt långt bort. Drömmer om att kanske kunna hinna läsa den på semestern i sommar om boken släpps innan men tror inte det är realistiskt med en 1 åring
Jag skulle säga att böckerna är luft utan romansen. Vi har läst dem i min bokklubb och det läggs inte många pinnar i kors för att bygga upp fantasyelementen, utan det är din traditionella "bad boy" fantasi det handlar om. Med dysfunktion som krydda. Jag personligen finner böckerna väldigt triggade på fel sätt på grund av romansen, medan andra element är ganska intressanta men inte får tillräckligt med utrymme.Jag har tittat lite på den men känner mig tveksam då det alltid trycks så mycket på romantiken. Jag älskar fantasy men vill ha diskbänksrealism i relationerna. Hur mycket av tyngdpunkten ligger på romansen?
Såg nu att ljudboken på archive Light släpps först i december. Det känns orimligt långt bort. Drömmer om att kanske kunna hinna läsa den på semestern i sommar om boken släpps innan men tror inte det är realistiskt med en 1 åring
Ja det är väldigt mycket ”romantik” och jag kunde inte sätta ord på det men bad boy är precis vad det är precis som du skriver!Jag skulle säga att böckerna är luft utan romansen. Vi har läst dem i min bokklubb och det läggs inte många pinnar i kors för att bygga upp fantasyelementen, utan det är din traditionella "bad boy" fantasi det handlar om. Med dysfunktion som krydda. Jag personligen finner böckerna väldigt triggade på fel sätt på grund av romansen, medan andra element är ganska intressanta men inte får tillräckligt med utrymme.
Jag skulle råda att läsa Howl's Moving Castle istället för lite romans och mycket whimsy, eller kanske en av T. Kingfisher'' böcker för fantasy med lite krydda av romans, typ Nettle and Bone.
Läsning pågår, sedan blev det även Lost Metal av samma författare inhandlat, samt att jag tänkte testa på att läsa Gideon the Ninth av Tamsyn MuirVisa bifogad fil 136239
Så är det för mig med alla Backmans böcker. Utom kanske Folk med ångest.Bokälskare av Emily Henry - en mysig bok med mycket känslor och trevliga karaktärer.
Håller också på och läser om Björnstad-trilogin, det spelar tydligen ingen roll att jag läst den innan för jag gråter lika hejdlöst trots att jag vet vad som ska hända. Men de är så, så bra.
Gör det! Rackarns vad bra den var. Köpte andra boken i serien häromdagen.samt att jag tänkte testa på att läsa Gideon the Ninth av Tamsyn Muir
Ja det är också den jag tycker minst om. Den går inte lika mycket in i hjärtat som de andra.Så är det för mig med alla Backmans böcker. Utom kanske Folk med ångest.
Det märks att det var en terapibok för honom för att orka skriva Vinnarna. Och att den är väldigt inspirerad av filmen De misstänktaJa det är också den jag tycker minst om. Den går inte lika mycket in i hjärtat som de andra.