Jag läser just nu Knausgårds nya bok, Vargarna från evighetens skog. Lika bra som hans andra böcker, fina personporträtt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag använder det! Adda gärna mig, jag heter Blåbärsris.
Jag använder Goodreads väldigt mycket, främst för att hålla koll på vad jag läser, vad jag läst, vad jag vill läsa och för att få tips på engelskspråkiga böcker (och kolla ratings på dem innan jag börjar läsa )Kan också fråga om det är några här som använder Goodreads? Tycker det är ett smidigt och kul sätt att hålla koll på det jag läser och hur långt man hunnit i boken/mot sitt årliga mål.
Den är så bra!Jag har läst om Profeterna i Evighetsfjorden. Läste den första gången för några år sen. En av mina absoluta favoritböcker och den har vunnit Nordiska rådets litteraturpris. Författaren är en otroligt intressant person också, han är dansk och har bott på Grönland i många år.
Boken utspelar sig i slutet av 1700-talet, till största delen på Grönland. Huvudpersonen är en norsk präst som kommer till Grönland för att missionera.
+ @EurydomeDen är så bra!
Rekommenderar den ofta när folk frågar mig om boktips.
Åh vad kul att du också har läst den och tyckte om den! Vet annars ingen mer än jag själv som öht känner till författaren eller har läst boken , förutom de som jag tipsat.Den är så bra!
Rekommenderar den ofta när folk frågar mig om boktips.
Jag har läst allt av honom.Åh vad kul att du också har läst den och tyckte om den! Vet annars ingen mer än jag själv som öht känner till författaren eller har läst boken , förutom de som jag tipsat.
Har du läst något mer av honom? Jag har läst Kalak, en lite annan typ av bok (eller inte?? Plötsligt slog det mig att författaren kanske ändå har vissa likheter med Morten Falck) men man förstår ju var han har fått sin inspiration och kännedom om Grönland.
Förresten när jag var klar så var det två saker jag funderade över. Vet du svaren??Jag har läst allt av honom.
Brukar bli så, gillar jag en författare läser jag allt av den.
Var några år sedan jag läste den, så kan tyvärr inte svaren nu längre.Förresten när jag var klar så var det två saker jag funderade över. Vet du svaren??
Jag lägger dem under spoiler ifall någon annan har tänkt lösa boken.
1. När Berthel var på valfångarbåten så fanns där en man som hette Joe. Han talade varken engelska eller samma grönländska som Berthel men det verkade ändå som att han blev avsläppt längs grönländskan kusten. Fattade du var han kom ifrån?
2. Gravarna på slutet, det var tre stycken, Mortens och Lydias men vems var den tredjes? Berthels döda son?
Har läst den två gånger!Jag läser Att ringa Clara av Anna Schulze.
Jag tycker om språket i den! Har ett svagt minne av att jag läste/försökte läsa den för många år sen, men då prickade den inte in där den prickar in nu!