Nä, den här måste jag ta en paus från nu känner jag. Jag har kommit ca 5 timmar in i boken och det är bara en massa elände, katastrofer och lidande som avlöser varandra. Jag mår lite dåligt av att lyssna märker jag. Man kan ju tycka att det faktum att boken sägs handla om "One of the darkest periods of the Great Depression" borde ha varit en varningssignal, men den är så omtalad och verkar så gripande att jag ville läsa den ändå. Kanske tar upp lyssnandet igen lite senare, under en period då jag känner mig mindre känslig.
Jag brukar inte alls vara särskilt känslig och läser "tunga" böcker relativt ofta, men det här är bara för mycket. Hittade en recension på Goodreads som summerar det bra:
"Every time I read Kristin Hannah's historical fiction, I end up feeling as though she researches like a mad woman, jots down every tragedy she can find during that time period, and then destroys her main character by making her suffer through every. single. calamity.
It's too much.
This book was so horribly depressing and was so full of misery and death (animals included...it was bad, friends), that I couldn't wait for it to end. I didn't care for any of the characters and felt zero enjoyment while reading this. Yes, it was well-written, and yes, Ms. Hannah knows how to ratchet up the tension...but man, balance is a good thing. The constant, over-the-top darkness was overwhelming.
I have found myself wondering if this book had been released at a different time, instead of a immediately following a worldwide pandemic and financial devastation for so many, if I might have liked it more. It's possible. Right now, it simply doesn't "play nicely" with my state of mind, and really, timing is everything."