Insåg nu att jag har nog inte läst någon bok av de la Motte. Någon speciell bok du inte tycker att jag bör missa läsa?Fredrik Backman
Astrid Lindgren
Anders de la Motte
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Insåg nu att jag har nog inte läst någon bok av de la Motte. Någon speciell bok du inte tycker att jag bör missa läsa?Fredrik Backman
Astrid Lindgren
Anders de la Motte
Årstidskvartetten. Alla fyra är men vintern är nog bäst.Insåg nu att jag har nog inte läst någon bok av de la Motte. Någon speciell bok du inte tycker att jag bör missa läsa?
Tack för tips! Har lagt sparat första boken i kom-ihåg-listan på biblioteket. Nu när jag upptäckte att dom har slopat förseningsavgiften så vågar jag mig på att låna igenÅrstidskvartetten. Alla fyra är men vintern är nog bäst.
1a. Kerstin EkmanEra topp tre bästa svenska författare?
Vilka är dina topp tre böcker då?
1a. Kerstin Ekman
1b. Kerstin Ekman
1c. Kerstin Ekman
2. Göran Tunström
3. Sara Lidman
Kerstin Ekman står en bra bit över de andra två, som jag också gillar, men ville visa att Ekman håller toppklass.
Läser just nu Dr Jekyll och Mr Hyde.
Historien har man ju hyfsad koll efter att ha sett ngn av de otaliga filmer som gjorts men insåg plötsligt att jag faktiskt aldrig läst boken.
Kerstin Ekman är king. Blev dock besviken på hennes senaste, Grande finale i skojarbranschen (?), jag fattade ingenting.
Jag läser nästan aldrig böcker av svenska författare. Tycker mest att det är ett hav av deckare/kriminalare vilket tråkar ut mig.
Men Astrid Lindgren måste komma på första plats!
Nja, jag skulle säga att den snarare tar upp den onda och den goda sidan som alla människor har. Här separeras dessa sidor och man låter den onda sidan leva ut och den goda vara utan skuld och skam.Vad handlar den om egentligen, alltså hur tolkas den? Som att den handlar om en person med någon personlighetsstörning eller diagnos?
Åh jag har missat att del 2 ens är ute, tack nu vet jag vad jag skall läsa härnästHar precis avslutat andra delen av Enigma av Isabelle Törnqvist. Gillar dessa böcker skarpt och ser fram emot att sista delen släpps på Storytel nästa vecka.
Nja, jag skulle säga att den snarare tar upp den onda och den goda sidan som alla människor har. Här separeras dessa sidor och man låter den onda sidan leva ut och den goda vara utan skuld och skam.
Möjligt att man kan se det som ngn slags schizofreni kanske?