Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En dos strykning, ja det kan vara livsfarligt att stryka!Jag har just läst ut en förvånansvärt bra feelgood, Som en öppen bok av Sara Molin. Anledningen till att jag skriver "förvånansvärt" är att jag är så trött på de generiska omslagen på feelgoodtitlar, med brush lettering-bokstäver - jag tittar liksom inte ens på baksidan längre för jag förväntar mig exakt samma format som vanligt. Men nu såg jag på Goodreads att flera kompisar har läst och verkligen gillat så jag gav den en chans och det är jag glad för för den var verkligen trevlig och riktigt rolig. Imponerande debut!
Började lyssna på Att vara kvinna av Maria Lang imorse. De släpps pö om pö på Storytel nu och jag har läst mycket av henne men inte allt, och allt finns inte ens på biblioteket, så jag försöker fylla på min lista! Eventuellt blir det en tripp med bokvänner till Örebro och Nora i maj så extra kul att läsa lite mer
På lite samma tema läste jag Agatha Christies debut, En dos strykning, i förra veckan. Detta efter att ha läst Kristina Appelqvists senaste, En giftig skandal, som handlar mycket om just Agatha Christie, om än lite indirekt.
En annan toppentitel från de senaste veckorna är Queenie av Candice Carty-Williams, som verkligen berörde mig.
En dos strykning, ja det kan vara livsfarligt att stryka!
(Ja, jag fattar att autocorrect ställde till det...)
Jag har alltid varit misstänksam mot Biskops-Arnö, men efter DN-artikeln ändrade jag mig. Hur de stod upp för sina eleverÄven jag har nu läst Klubben. Ja fy fan helt enkelt. Och samtidigt - så bekanta strukturer och handlingsmönster när man ser på många andra avslöjanden. Vilket givetvis inte minskar kränkningen i något enskilt fall.
Jag får för övrigt lust att stödköpa massor av böcker skrivna av dem som tillsammans med Sara Danius visade någon ryggrad i akademin, och bojkotta dem som ens stöttar den jävla Horace o co.
Det finns ett trevligt litet bibliotek på min arbetsplats, där man kan ställa in sina färdiglästa böcker och ta med sig någon annan. Jag hörde att någon pratade om just Klubben häromdagen, så jag lämnade kvar den till andra intresserade.