Vad läser du just nu? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag sträcklyssnat på Katten som älskade regn. Det är en så himla fin, men sorglig, liten historia och jag gillar den verkligen otroligt mycket. :love: Fast jag vet inte om jag hade fixat att läsa den som barn, om jag nu hade förstått den ordentligt, iom att den är så sorglig.

Hittade ett episkt citat i Fifty shades darker:

Why can’t I take a little more pain for my man?

Den här "kärleksrelationen" är så störd att den fan saknar motstycke. Jag har större förståelse för de som vill gifta sig med Anders Behring Breivik eller annan valfri mass- eller seriemördare än vad jag har för de här böckerna. Alltså, på riktigt.

(Och ja, jag förstår om ni blir less på mitt ältande, men jag brinner fan av här!)

Just nu lyssnarnas på Den trettonde historien samtidigt som jag läser Ficktjuven. Jag gillar båda böckerna väldigt mycket, men ibland kan det bli lite förvirrande eftersom de inte är helt olika varandra.

Dessutom får jag nog konstatera att Ficktjuven är något av en positiv överraskning. Vem hade kunnat tro att en bok som beskrivs med "skyhög mysfaktor" av Amelia kunde vara så bra :D

Just nu lyssnarnas på Den trettonde historien samtidigt som jag läser Ficktjuven. Jag gillar båda böckerna väldigt mycket, men ibland kan det bli lite förvirrande eftersom de inte är helt olika varandra.

Dessutom får jag nog konstatera att Ficktjuven är något av en positiv överraskning. Vem hade kunnat tro att en bok som beskrivs med "skyhög mysfaktor" av Amelia kunde vara så bra :D
Vilken är nu det - är det Sarah Waters? Den är jättebra.:)

Jag kommer inte läsa fler 50 shades-böcker kan jag meddela. Jävla skitbok, blir arg bara jag tänker på den!

Nu har jag börjat på "i kroppen min" av Kristian gidlund.

Har läst lite mer än halva boken och herrejävlar! Allt Grey gör är ju tecken på kvinnomisshandlare/normaliseringsprocessen enligt kvinnojouren typ. Fyfaan. HUR har boken blivit så populär?

Jag kommer inte läsa fler 50 shades-böcker kan jag meddela. Jävla skitbok, blir arg bara jag tänker på den!

Blir lycklig av dina poster, så himla fint när tjejer läser skiten och inser hur jävla illa det är. Sånt ger mig lite hopp :).

Läst ut "tango för brustna hjärtan" av Lucy Dillon, och tja, den var ok. Alla hennes (som jag läst) är ju chiclit, och det var denna med, men den sög aldrig tag i mig riktigt som jag upplever att de andra gjort..

Har börjar på "tillsammans är man mindre ensam" och den fastnade jag betydligt mer i direkt :)

Lyssnar i bilen på wuthering heights, men är inte överförtjust än så länge...

Jag är inne i en riktig omläsningsperiod just nu 1 senaste veckorna har jag förutom Fröken Smillas känsla för snö även läst Sweet tooth av Ian McEwan och Känslan av ett slut av Julian Barnes.

Imorgon ska jag börja på Kan du säga Schibbolet och sen ska jag nog ta ännu en omläsning i form av Den amerikanska flickan.

Jag har nu de sista skälvande dagarna av min föräldraledighet innan jag ska börja jobba på måndag. Sen får vi se hur mycket det blir läst men jag vill veklingen prioritera läsningen framför radio och morgontidning på tunnelbanan. Så mycket mer blir det nog inte, jag brukar vara så trött på kvällarna när jag jobbar.

Den läser jag också just nu, en liten bit i taget. Nu råkade detta bli andra boken i rad som behandlar ämnet cancer och min dödsångest frodas...
Gidlund undviker jag allt vad jag orkar, läste inte hans blogg, lyssnade inte på hans Sommar.

Men igår beställde jag The fault in our stars efter att ha hovrat med fingret evighetslänge. Får läsa med ena ögat och se om jag klarar den.

Gidlund undviker jag allt vad jag orkar, läste inte hans blogg, lyssnade inte på hans Sommar.

Men igår beställde jag The fault in our stars efter att ha hovrat med fingret evighetslänge. Får läsa med ena ögat och se om jag klarar den.

Jag har gjort samma sak. Fortfarande inte uppbådat styrkan att lyssna på hans sommar trots att det är ett år gammalt... Men nu beställde jag båda delarna av boken för ett tag sedan för det känns viktigt på något vis.

Du fixar The fault in our stars! Den är inte alls cancertung på det viset, tycker jag. Själv blev jag väldigt känslosam av att läsa den, men inte ångestfylld på något vis. Och jag har ändå min ångest rätt nära till hands.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka