Vad läser du just nu? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade ett episkt citat i Fifty shades darker:

Den här "kärleksrelationen" är så störd att den fan saknar motstycke. Jag har större förståelse för de som vill gifta sig med Anders Behring Breivik eller annan valfri mass- eller seriemördare än vad jag har för de här böckerna. Alltså, på riktigt.

(Och ja, jag förstår om ni blir less på mitt ältande, men jag brinner fan av här!)
Det har dykt upp en annons på Buke nu som verkar kopplad till den där usla boken: Your size is one of a kind.

(Den är från ett skrädderi :laugh:)

Just ni har min hjärna semester så jag har läst Trouble according to Humphrey. Toksöt bok var det! (Fast den är förvisso en bok för barn i lågstadieålder men ändå :angel: :D)

Dessutom håller jag och sambon på med Rörgast som ljudbok. Jag har väl uppskattat hälften av Theorins böcker, men både den här och Blodläge är verkligen inget vidare. Jag har dessutom svårt att hänga med i vad som händer vilket troligtvis beror till viss del på att det är en ljudbok men även för att jag känner mig rätt ointresserad.

Däremot fortsätter Den trettonde historien att växa och jag gillar den mer och mer (har du inte läst den @mandalaki så påminner den som sagt en del om Ficktjuven)

Jag läser fortfarande Resor med Moster Augusta, men stack emellan med Siden sammet av Maria Lang då jag lyckades glömma Moster Augusta på fel våning när jag gick och la mig häromkvällen och var för lat för att larma av och gå ner igen ;). Gammal är äldst och Lang är bäst ;) :D Strålande deckare på typ 200 sidor, varken för mycket eller för lite och sätter de där 1658 (:angel:) sidorna hos t.ex Kepler i perspektiv... hur mycket behövs egentligen? Inte jätte.

@niphredil - du måste läsa Tillsammans är man mindre ensam! Jag blev så fast i den att jag läste den när jag promenerade. Har inte sett filmen men misstänker att jag borde.

@mandalaki - The fault in our stars är, som @Lillelorden säger, mycket känslosam men inte sentimental eller tragisk på DET sättet. Du kommer att älska den.

Vad gäller Gidlund förstår jag att man drar sig, men det är fantastiskt stark läsning och lyssning. Men det förstår ni ju också, som undviker den.

Som del av en sorts läscirkel läste jag de första elva kapitlen av Fangirl av Rainbow Rowell igår (författarinnan till Eleanor & Park, som jag ännu inte börjat på men har laddat ner) - jättebra hittills!

@Killaloe - jag var inte imponerad av Blodläge och har inte brytt mig om Rörgast. Jag tyckte om Skumtimmen och Nattfåk dock!

@Anna
Jag förstår om du inte präst bry dig om Rörgast, för Blodläge var verkligen bedrövlig. Men efter att ha lyssnat på ungefär 2/3 så tycker jag att den iaf är okej. Inte alls i samma braighet som de första, men helt klart läsvärd ändå. Så jag tänker att det kan vara lite roligt att läsa klart eftersom det ju ska vara sista boken om Gerlof :)

Och angående Tillsammans är man mindre ensam-filmen så säger jag bara, se den! Den är verkligen välgjord och jag tycker de har förvaltat hela boken väldigt bra :)

@Anna
@niphredil - du måste läsa Tillsammans är man mindre ensam! Jag blev så fast i den att jag läste den när jag promenerade. Har inte sett filmen men misstänker att jag borde.
Jag vill gärna läsa den men upptäckte att jag inte kan få den till min Kindle, så tyvärr dröjer det nog lite. Men sen så! :) Filmen är fin tycker jag, inte överjordiskt fantastisk men fin att se en söndag när det regnar ute.

@Anna

Jag vill gärna läsa den men upptäckte att jag inte kan få den till min Kindle, så tyvärr dröjer det nog lite. Men sen så! :) Filmen är fin tycker jag, inte överjordiskt fantastisk men fin att se en söndag när det regnar ute.
Jag har läst den men det är evigheter sedan. Har dock för mig att jag tyckte den var lite banal och förutsägbar.

Men jag har säkert fel, jag är inte rätt person att bedöma mysböcker. :)

Jag har läst den men det är evigheter sedan. Har dock för mig att jag tyckte den var lite banal och förutsägbar.

Förvånar mig inte, finns en hel del jag stör mig på i filen så stämmer säkert. Eller ja, idag är jag sur så då tänker jag att det säkert är så. Imorgon är jag nog glad och då tänker jag nog "åh men den är säkert jäääääättefiiiiiin" el dyl.

@Anna
Jag förstår om du inte präst bry dig om Rörgast, för Blodläge var verkligen bedrövlig. Men efter att ha lyssnat på ungefär 2/3 så tycker jag att den iaf är okej. Inte alls i samma braighet som de första, men helt klart läsvärd ändå. Så jag tänker att det kan vara lite roligt att läsa klart eftersom det ju ska vara sista boken om Gerlof :)

Och angående Tillsammans är man mindre ensam-filmen så säger jag bara, se den! Den är verkligen välgjord och jag tycker de har förvaltat hela boken väldigt bra :)

Nej, jag som präst är lite tveksam ;) Men jag gillar ju Gerlof, tycker att han är så himla go!

Jag tyckte nog att den hade ganska mycket mer än bara mys faktiskt, men det är många år sedan jag läste den.

Jag har, vid något svagt tillfälle, kläckt ur mig att jag önskar mig Gidlunds två böcker i födelsedagspresent. Jag har ett underliggande behov av att plåga mig själv och gråta mig till sömns flera kvällar i rad, tydligen. Vet inte riktigt hur smart det är egentligen, men jag känner ändå att jag uppskattade det jag läste på hans blogg så mycket att jag skulle vilja ha det samlat någonstans. På papper.

För övrigt blev jag påprackad och beordrad att läsa Vibeke Olssons Molnfri bombnatt av min snart 91-åriga farmor idag. Jag tycker ju så mycket om Julie Orringers Den osynliga bron, och farmor sa att den här var väldigt lik den. Jag kan knappt bärga mig! Men först ska jag bli klar med The Memory Keeper's Daughter, som är lite lagom gripande och bra sådär. Skön läsning.

Lyssnat klart på Jane Austens "övertalning" nu, och gillade den :) Trodde övertalningen i boken skulle syfta framåt i boken och inte på det som redan skett, men det spelar ju ingen roll :p

Lyssnar envist vidare på "wuthering heights" men tycker i stort sett alla i boken är vansinnigt osympatiska, så lyssnar mest klart den för att jag kommit så långt..

Annars går det framåt i "tillsammans är man mindre ensam" och jag sällar mig nog till den felen av gruppen som gillar den skarpt :)

Jag har ägnat de senaste dagarna åt nostalgi i form av lyssning och läsning av böcker från ungdomen. Dels har det blivit några av de Pollux-böckerna somnjag tyckte var bra då (de är fortfarande underhållande i viss utsträckning om än inte bra :D) och sen har jag påbörjat en genomlyssning av Tove Janssons böcker :love: De är så himla fina och bra, mycket bättre nu än när jag läste dem för några år sedan.

Jag har fastnat!

När jag var yngre läste jag en bok som handlade om en ung tjej som B la lades in på sjukhus för hon hade subarakniodalblödningar (intressant vad man minns...) och jag kan för mitt liv inte komma på vad den heter.

Någon som har en aning?!

Jag har fastnat!

När jag var yngre läste jag en bok som handlade om en ung tjej som B la lades in på sjukhus för hon hade subarakniodalblödningar (intressant vad man minns...) och jag kan för mitt liv inte komma på vad den heter.

Någon som har en aning?!
Tyvärr ... Men jag är språk polis här. Subaraknoidal.

;)

Augusta ligger och väntar. Jag vet inte varför!

Annars har jag läst Under skalbaggens bo av Mary Willis Walker, och Dubbla slag av Malin Persson Giolito. Nästan klar med Ruth Rendells Rottweilern också.

Fick ännu en e-bok-månad i födelsedagspresent, så nu tänkte jag att jag ska läsa Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson och Mörka platser av Gillian Flynn härnäst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka