Vad läser du just nu? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
I helgen läste jag klart De 500. Väldigt lätt bok som typ bara försvann när jag väl kom in i den. Kanske inte så bra, för den påminner om valfri hollywood-film med ambitioner att vara en smart action, men helt klart underhållande :)

Dessutom har jag kommit några kapitel i Fyren mellan haven och jag gillar den jättemycket redan :love: så jag hoppas den fortsätter i samma anda.

Jag kanske har skrivit det några sidor bak i tråden men jag har just läst ut Kan du sägs Schibbolet av Marjaneh Baktiari. Smart och rolig och intressant att läsa om Teheran.

Sen har jag ju också läst Känslan av ett slut för andra gången. Enligt flera recensioner så var det ju helt nödvändigt med en omläsning för man skulle förstå så mycket mer då av allt som inte skrevs rätt ut. Men... Jag fattade typ inget mer och tyckte inte personernas handlande blev mer logiskt.

Någon annan som har läst och kan enlighten me?

Oj vad jag läser. Just nu är jag halvvägs inne i Gentlemen av Klas Östergren. Den är ju verkligen en klassiker så den ville jag gärna läsa. Och jag gillar den!

Någon mer än jag som har läst något? Eller alla sitter fortfarande med näsan djupt nere i 50 shades? :cool:

Jag fick reda på igår att Sofie Sarenbrant kommer till vårt spänningsmingel på Bokmässan, så laddade genast ner Vila i frid. Jag gillar den verkligen hittills!

Jag är halvvägs in i Berättelsen om Pi men jag fastnar inte. Urtråkigt för jag tycker nog att den är bra, men det blir inget flyt i läsandet och då tröttnar jag. :(

Jag är halvvägs in i Berättelsen om Pi men jag fastnar inte. Urtråkigt för jag tycker nog att den är bra, men det blir inget flyt i läsandet och då tröttnar jag. :(
Jag såg den filmen på ett plan. DOG AV LEDA. Nästan. Slutade med att jag tjuvkikade mer på tjejens dator bredvid, där hon tittade på nåt som var halvporr typ, så mycket att hon till slut erbjöd mig ena hörluren :o. Visade sig att hon var supertrevlig, jobbade för FN och ville hänga när vi kom fram. Slutsats: sugiga filmer kan leda till goda vänskaper :up:.

Jag har nyss läst ut Never let me go av Kazuo Ishiguro. Jag snubblade över filmen för ett tag sen och var tvungen att även läsa boken. Både film och bok var helt i min smak!

Jag har nyss läst ut Never let me go av Kazuo Ishiguro. Jag snubblade över filmen för ett tag sen och var tvungen att även läsa boken. Både film och bok var helt i min smak!
Åh, den är jag sugen på :). Läsvärd alltså?

Åh, den är jag sugen på :). Läsvärd alltså?
Jag är ofta ganska kritisk när jag läser och blir (tyvärr) sällan riktigt förtjust i en bok. Denna bok är en av mina få femmor (på femgradig skala). Jag läste den på engelska i England, gav nog en extra dimension till historien men jag tror absolut att man kan uppskatta den utan att resa till England :) Edit: Googla inte, spoilers förstör den!

Jag är ofta ganska kritisk när jag läser och blir (tyvärr) sällan riktigt förtjust i en bok. Denna bok är en av mina få femmor (på femgradig skala). Jag läste den på engelska i England, gav nog en extra dimension till historien men jag tror absolut att man kan uppskatta den utan att resa till England :) Edit: Googla inte, spoilers förstör den!
Aha! Då ska jag läsa den absolut om jag kan komma över den hyfsat billigt till min Kindle :). Tack för tipset!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka