Åh, den har jag hört mycket gott om! Fast jag har aldrig orkat ge mig på den. (Men så är jag övermogen också)
Att du ens är vital nog att sitta upprätt är för mig ett mysterium.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, den har jag hört mycket gott om! Fast jag har aldrig orkat ge mig på den. (Men så är jag övermogen också)
Att du ens är vital nog att sitta upprätt är för mig ett mysterium.
Samma här!Jag kan säga att ju äldre jag blir desto mer lutar jag åt att det inte finns mogna kvinnor eller män övht.
Tack!Det här är lite off topic men jag kände ju knappt igen dig först med din nya avatar! Den klär dig jättebra verkligen!
Övermogen på gränsen till rutten?Åh, den har jag hört mycket gott om! Fast jag har aldrig orkat ge mig på den. (Men så är jag övermogen också)
Har precis läst "Jag heter inte Miriam" av Majgull Axelsson, om en romsk flicka som under Andra Världskriget hamnar i koncentrationsläger och byter identitet. Rekommenderas. Inget direkt myspysigt, men högst aktuellt.
+ plus att hon i Vattenmelonen argumenterar emot abort får mig att Våga Vägra Marian Keyes.
Jag har ingen aning om hur hon är i verkligheten men jag vill inte läsa en bok där jag förväntas sympatisera med någon som knappt kan låta bli att gråta när någon talar om abort (och som inte vill att snubben ens ska nämna det framför hennes spädbarn). Lika lite som jag bryr mig ifall hon har hundra vänner som är 38, jag vill ändå inte läsa om hur gaaaaaaaaamla alla 31-åringar är.Fast hon är ju är ju starkt emot Irlands abortlagar IRL, så att säga, och överhuvudtaget katolska kyrkans inblandning i staten och dess lagar, så det tycker jag nog inte är så farligt faktiskt?
Jag har ingen aning om hur hon är i verkligheten men jag vill inte läsa en bok där jag förväntas sympatisera med någon som knappt kan låta bli att gråta när någon talar om abort (och som inte vill att snubben ens ska nämna det framför hennes spädbarn). Lika lite som jag bryr mig ifall hon har hundra vänner som är 38, jag vill ändå inte läsa om hur gaaaaaaaaamla alla 31-åringar är.
Alltså jag har ingen åsikt om ifall att någon annan älskar henne. Det här är bara mina tankar och jag personligen fixar inte hennes direkt kvinnofientliga besatthet kring (kvinnors) ålder samt en och en halvsida om hur den ÅH så sympatiska karaktären gör en utläggning om hur hemskt det är med abort. Det funkar inte för mig.
Kan vara att jag argumentationssjuka också och blir förbannad för att jag inte kan säga emotJag är med på hur du tänker!
Jag är inte så förtjust i Claire så jag har inte tänkt så mycket på att sympatisera med henne tror jag.
Nu har jag läst boken jag fick av @Anna: En mörderska bland oss av Hannah Kent. Den berörde, mycket! Fantastisk skildring av Island för 200 år sedan och mycket bra skildring av den dömda Agnes och hennes utsatthet. Tack Anna!