Vad läser du just nu? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där är intressant. I romcoms gråter alltid folk så vackert, det svämmar liksom bara över att kristallklara tårar i deras ögon och så rinner de fridfullt nerför kinden.

När jag gråter blir jag lila i ansiktet, näsan växer till dubbel storlek och ögonen svullnar igen.

Vad gör jag för fel?

Du är en bläckfisk?

@mandalaki Jag är också jätteful när jag gråter OCH när jag duschar. På film är de alltid supersexiga och/eller vackra när de duschar men själv står jag där röd i ansiktet och liksom uppsvullen i hela kroppen.

Tyckte inte alls att Steglitsan var deppig faktiskt! Däremot har jag lipat till flera av Marian Keyes böcker, särskilt Anybody out there.

Se där, ett motbud!

Anybody out there bölar jag också till. Och Rachel's Holiday. Men ingen av dem är ju deppig på något nedtyngande vis. De är mest mänskliga, liksom.

Anybody out there bölar jag också till. Och Rachel's Holiday. Men ingen av dem är ju deppig på något nedtyngande vis. De är mest mänskliga, liksom.
Alltså jag hatar Marian Keyes-böcker av hela mitt hjärta och hela min själ. Därför blir det än mer obegripligt att jag sitter där och "känner" med skiten i böckerna.

Alltså jag hatar Marian Keyes-böcker av hela mitt hjärta och hela min själ. Därför blir det än mer obegripligt att jag sitter där och "känner" med skiten i böckerna.
Haha, jag räknade med att hata dem första gången jag läste henne, chicklit, liksom phft, inget för mig...Men jag gillar henne. Mycket.

Haha, jag räknade med att hata dem första gången jag läste henne, chicklit, liksom phft, inget för mig...Men jag gillar henne. Mycket.
Just att det är chicklit gillar jag :). Däremot kräks på hur alla kvinnor att alla är typ 29 och det är JÄTTEGAMMALT. En som inte fyllt 30 än dejtar en 24-åring och beskriver sig själv som en äcklig gammal kärring. Hennes vän är vacker, trots sin ålder!, för man kan inte ens se att hon fyllt 30 (när man fyller 30 är man JÄTTEGAMMAL och framförallt FUL). När 29-åringen ska ut med sin vän så är det lite småpatetiskt att de är ute fastän de är så JÄTTEGAMLA.

+ plus att hon i Vattenmelonen argumenterar emot abort får mig att Våga Vägra Marian Keyes.

Exakt sådär känner jag inför Nora Roberts. "Varför sitter jag och läser det här?" undrar jag konstant, men läser på...

@mandalaki och Sniffe,
Jag tror att det är straffet för att ni är sådana manshatare båda två. :up:

Hm, abortmotståndet i Vattenmelonen har jag missat, för den har jag inte läst. Sånt är ju inte småpotatis precis och är rätt svårt att blunda för när man väl sett det.

Hm, abortmotståndet i Vattenmelonen har jag missat, för den har jag inte läst. Sånt är ju inte småpotatis precis och är rätt svårt att blunda för när man väl sett det.
Jag läste den som ung niphredil och missade det helt då men nu i förra veckan läste jag om den när jag besökte mina föräldrar (enda gången jag läser Keyes är hos dem :D) och då såg jag det. Efter det vill jag inte ens fortsätta med den jag hankar mig igenom på spanska, blir arg bara jag tänker på människan.

Hennes åldersidiotier har jag reagerar på de senaste åren. Alla som är 30 är liksom så GAMLA och deras föräldrar, som ska fylla 60 (!!) beskrivs som om de står med ena foten i graven. Helt rubbat är det, vem skriver hon för egentligen?

Jag läste den som ung niphredil och missade det helt då men nu i förra veckan läste jag om den när jag besökte mina föräldrar (enda gången jag läser Keyes är hos dem :D) och då såg jag det.

Nu när du är så där stengammal att du nästan är 30 menar du? :D

Hon har kommit åt dig! /foliehatt

Precis! :D När karaktären fick komplimangen "jag föredrar kvinnor som du; mogna kvinnor!" så höll jag på att garva ihjäl mig. Mogen kvinna för att man är 29? :D
Jag kan säga att ju äldre jag blir desto mer lutar jag åt att det inte finns mogna kvinnor eller män övht.

Det här är lite off topic men jag kände ju knappt igen dig först med din nya avatar! Den klär dig jättebra verkligen!

På ämnet så har jag börjat bläddra i Lasse Bergs Gryning över Kalahari, den kommer nog bli intressant läsning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka