Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Lillelorden Förstår dig gällande slutet på hungerspelen. Tyckte första boken var superbra, andra rätt bra, och tredje lite halvtrist... Var inte alls samma go i den som i de andra två böckerna, och lite för mycket dravvel om jag minns dem rätt Plus att slutet somsagt är lite avvattnat.
Samma här.Jag läste Gone girl för lite för längesedan, men jag har för mig att jag tyckte att slutet var lite för enkelt. Berättelsen hade varit så smart konstruerad att jag väntade mig även ett smart slut, men det fick jag inte.
Grät häromdagen ögonen ur mig till Me Before You av Jojo Moyes, som jag kraschade igenom på några timmar.Jag tar på mig att starta en ny tråd i ämnet.....
Jag har just läst Vi kom över havet av Julie Otsuka. Den handlar om en våg av "postorderfruar" från Japan som kommer till USA på 1920-talet för att starta ett nytt liv. Den berör, mycket. Den är skriven på ett för mig mycket ovant sätt där alla är huvudpersoner; det finns alltså inget jag utan bara vi - och det tog lite andan ur mig. Stark rekommendation!
Jag visste ingenting om den här invandringsvågen innan, men en hel del av bokens innehåll kan utan vidare appliceras på dagens invandrare.
Grät häromdagen ögonen ur mig till Me Before You av Jojo Moyes, som jag kraschade igenom på några timmar.
Haha, ja, jag fulgrät verkligen också. Komplett med att behöva snyta mig flera ggr...Jag gjorde detsamma i våras! Hulkade mig igenom stora delar av sista fjärdedelen, men sen är jag också ganska blödig.
@Killaloe Det är den som jag pratat om som heter "Livet efter dig" på svenska.
(Och tack! Dröm-du är snäll ! Ja, riktiga du också!)
Jag tyckte också att slutet var dåligt.Den läste jag ut förra veckan, tog mindre än en dag. Tyckte den var spännande och intressant men blev genombesviken på slutet, fy så dåligt det var. Läser nu Mörka Platser och hoppas som fan att det inte blir samma sak med den.
@jacko
I juli kommer Americanah i pocket
@Lillelorden
Jag röstar för att du läser Den osynliga bron om du har ork att läsa den typen av bok just nu
Jag tyckte också att slutet var dåligt.
Jag läser Steglitsan och älskar varenda ord. Helt fantastisk.
Men det tar tiiiid att läsa 800-sidors-tegelstenar, även för mig
Jag tyckte den var snabbläst . Förvisso gjorde jag två försök med den innan jag lyckades komma igång ordentligt men sedan läste jag den jädrigt snabbt. Den var ju som du säger otroligt bra och då flyter det ju bara på .Men det tar tiiiid att läsa 800-sidors-tegelstenar, även för mig
Visst var d et du som tipsade mig om den? Ditt tips försvann i min skalle och har inte synts till där förrän nu...Jag tyckte den var snabbläst . Förvisso gjorde jag två försök med den innan jag lyckades komma igång ordentligt men sedan läste jag den jädrigt snabbt. Den var ju som du säger otroligt bra och då flyter det ju bara på .
Tyckte inte den kändes tegelstenig alls, visst, den är lång men den är ju så lättläst.
Var det inte du som blev så deppig av den? Eller var det någon annan?Jag tyckte den var snabbläst . Förvisso gjorde jag två försök med den innan jag lyckades komma igång ordentligt men sedan läste jag den jädrigt snabbt. Den var ju som du säger otroligt bra och då flyter det ju bara på .
Tyckte inte den kändes tegelstenig alls, visst, den är lång men den är ju så lättläst.