Vad läser du just nu? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läste och tyckte mycket om för några år sedan!

I övrigt har jag det senaste läst Hummelhonung av Torgny Lindgren. Gjorde nog egentligen inget jätteavtryck, men var absolut bra. Läste om Candide i helgen. Fortfarande bra, och dessutom fattade jag mer av det roliga nu än när jag gick på gymnasiet :D Nu har jag precis avslutat Kvinnan i rummet av Jussi Adler-Olsen. Deckare liksom. Vet inte vad jag tycker riktigt, men jag läste ju ut den iaf :) Nästa plan är att läsa ut Fördelarna med en kollaps som jag började på för ett tag sen men sen glömde på en kompis altan.

Candide är underbar, nu några år senare ;)

PS: Förlåt att jag inte stannade och pratade igår, jag blev så himla förvånad och hade så himla bråttom!

Candide är underbar, nu några år senare ;)

PS: Förlåt att jag inte stannade och pratade igår, jag blev så himla förvånad och hade så himla bråttom!

Haha, det är lugnt, jag hade fullt upp med att avvärja flörtande pensionärer. Hundtricket funkar uppenbarligen alldeles för bra ibland ;)

Nu har jag läst ut Fördelarna med en kollaps också. Underhållande! Kanske inte riktigt lika galen som Sju jävligt långa dagar, men absolut i samma klass!

Nu tror jag det blir Jellicoe Road.

Nu har jag läst ut "Gone girl", och den var inte riktigt vad jag hade förväntat mig. Fantastiskt bra skriven, och en imponerande story, men egentligen inte den typen av bok jag brukar läsa, eller hade förväntat mig. Hade kanske lite höga förväntningar på den med :angel:
Men helt klart läsvärd, och spännande!

Nu har jag läst ut "Gone girl", och den var inte riktigt vad jag hade förväntat mig. Fantastiskt bra skriven, och en imponerande story, men egentligen inte den typen av bok jag brukar läsa, eller hade förväntat mig. Hade kanske lite höga förväntningar på den med :angel:
Men helt klart läsvärd, och spännande!
Den läste jag ut förra veckan, tog mindre än en dag. Tyckte den var spännande och intressant men blev genombesviken på slutet, fy så dåligt det var. Läser nu Mörka Platser och hoppas som fan att det inte blir samma sak med den.

Tack för åsikter om "Den vidunderliga kärlekens historia"! Jag sätter upp den på att läsa så småningom-listan, tror jag.

Har läst ut Hungerspelstrilogin nu. Tröttnade faktiskt lite på slutet och läste inte så engagerat. Slutet kändes lite "jaha". Men sammantaget gillade jag serien.

Nu känner jag mig lite villrådig. Har ett gäng böcker som ligger och väntar men vet inte i vilken ände jag ska börja riktigt.

Läste ut Jellicoe Road idag. Kunde nämligen inte alls lägga den ifrån mig, för den var ju verkligen helt fantastisk! Alla har ju sagt det, så jag är inte förvånad, men ändå liksom. Nästan lite ledsen för att jag inte får hänga med personerna i boken längre...

Nu tror jag det blir Igelkottens elegans. Eller kanske Elefanten som gick upp i rök.

Jag är ju partisk så jag säger Igelkottens elegans. Om du inte har bestämt dig.

Själv är jag fortfarande djupt inne i Le Comte de Monte-Cristo. Eftersom jag inte läst den på typ fyrtio år är jag fascinerad av hur många sidor som går åt att skildra fångenskapen och hur mycket tid som ägnas år hämnden. Då var det fifty-fifty, men egentligen typ 20-80... Nu läser jag originalet, inser att jag läste en tillrättalagd ungdomshistoria istället för en skildring av det dåtida samhället.

Fragments av Dan Wells, en riktigt bra ungdomsdystopi (del två).

Det som vilar på botten av Varg Gyllander, hittade i en tiokronorslåda på ÖoB. Visade sig vara del tre i en CSI-aktig svensk deckarserie, verkar rätt så fristående eftersom jag inte läst de två första men har ändå inget problem med att hänga med i den här.

The Life and Loves of a She-Devil av Fay Weldon
Top secret twenty-one av Janet Evanovich (nyaste i serien)
Undone av Karin slaughter (håller på gå igenom hela serien)

Multitaskar! :)

Mörka platser - och Sharp objects - tyckte jag höll hela vägen. Men Gone girl håller jag med dig om. Den var så snyggt gjord att den borde haft ett bättre slut.
Sharp objects gillade jag väldigt mycket men tyckte slutet var för lätt på nåt vis, om än välskrivet. Mörka platser kändes väldigt lätt att räkna ut vad som skulle hända mer eller mindre. Jag vill liksom ha en wow-grej på slutet, nåt jag aldrig ens hade anat innan liksom.

Gone girl var bara för jädra dålig på slutet. SÅ fenomenal tills det var 50 sidor kvar och efter det bara en besvikelse.

Orange is the new black. Även om jag gillade boken har jag svårt att se att det händer så mycket att det ska räcka till en tvserie? Gissar de har lagt till en hel del? Inte sett serien än.

@mandalaki @niphredil Håller med till viss del om slutet i Gone girl... Tyckte inte om det, men kändes lite som att det var poängen liksom. Jag vill alltid att böcker skall sluta "bra" eller "lyckligt", men försöker liksom köpa sånna här slut när jag nu frångår min vanliga typ av läsning. Sen kan jag tänka mig att ni blev missnöjda av lite djupare anledningar än mig :p
Funderar på om jag skall läsa fler av henne, är ju somsagt inte riktigt min genre, men gillade ju ändå Gone girl till viss del. Får nog bli lite annat emellan helt enkelt.

@Lillelorden Förstår dig gällande slutet på hungerspelen. Tyckte första boken var superbra, andra rätt bra, och tredje lite halvtrist... Var inte alls samma go i den som i de andra två böckerna, och lite för mycket dravvel om jag minns dem rätt ;) Plus att slutet somsagt är lite avvattnat.

Jag läste Gone girl för lite för längesedan, men jag har för mig att jag tyckte att slutet var lite för enkelt. Berättelsen hade varit så smart konstruerad att jag väntade mig även ett smart slut, men det fick jag inte.

Snart åker jag till danska ön Ärö och staden Marstal. Jag borde verkligen ha hunnit läsa om Carsten Jensens Vi, de drunkade (som utspelar sig där).
Men tänkte göra en insats och tipsa er som fortfarande har den läsupplevelsen framför er.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka