Vad läser du just nu? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sannerligen magnifik! Jag tror att sexan får bli ett sommarprojekt. För mulna dagar. Den är liksom lite för avancerad för att kunna tas in när det är för varmt :D
Jag har skummat rätt mycket i den, det har jag aldrig någonsin gjort med en roman innan. Men han spränger in för många essäer för att jag riktigt ska orka med.

Jag har skummat rätt mycket i den, det har jag aldrig någonsin gjort med en roman innan. Men han spränger in för många essäer för att jag riktigt ska orka med.

Ja, alltså, på första försöket fastnade jag runt 450-500 nånstans. Lite för djupa tankar om jaget för att jag skulle kunna hänga med där. Men nu när jag ska avsluta den känns det faktiskt som att jag behöver läsa om en del av det innan för att hamna i rätt fas. Men det handlar väl om reaktionerna, räkor och Malmö va?

Jag läser för övrigt Fördelarna med en kollaps just nu. Gillade Sju jävligt långa dagar väldigt mycket och den här verkar vara samma stil. Lite precis vad jag behöver just nu :D

Svekets offer av Set Mattsson
En tradig bok, men idén är god. Kriminalroman strax efter andra världskriget i Malmö. Mkt trevliga scener och historiska vinklingar.

Jag läser Amberville just nu. Himla rolig bok faktiskt och väldigt annorlunda miljöer, karaktärer etc. Fick tipset om boken här på buke för några år sedan, men hade glömt bort den tills för några veckor sedan när jag sprang på den på biblioteket. :)

Jag tänkte att jag skulle försöka ta tag i mitt läsande igen och således hänga med på ett hörn här för att få lite inspiration.
När jag går igenom min bokhylla inser jag att A) Där står väldigt mycket oläst, samt B) Det som ÄR läst är till 90% skräplitteratur. Borde verkligen göra ett litet ryck känner jag och vidga mina vyer :)

Idag beställde jag ett litet gäng böcker på Adlibris eftersom jag hade ett presentkort där, så nu väntar jag otåligt på paket. Har så länge mjukstartat och kommit ungefär halvvägs i "Is everyone hanging out without me (and other concerns)" av Mindy Kaling. Jag köpte boken när jag var i USA nyss eftersom jag tycker att Mindy Kaling är tokrolig i de roller jag sett henne (Amerikanska The Office bl.a.) och boken var nedsatt. Och jag hade ju bara kanske 4 olästa böcker i bagaget redan, så det var ju det enda rimliga att göra...
Hursomhelst, jag gillar den! Den är rolig och lättläst, skulle nog klassa den som självbiografi. Efter den väntar Hungerspelen.

Läste ut "Sanningens ögonblick" av Kristin Hannah, och gillade den!
Fick sedan äntligen laddat ner "Mannen som slutade ljuga : berättelsen om Sture Bergwall och kvinnan som skapade Thomas Quick" av Dan Josefsson, och läst ut den. Mycket intressant, och bra som påbyggnad till "Fallet Thomas Quick : att skapa en seriemördare" av Hannes Råstam som jag lyssnade på i våras.

Nu blir det "gone Girl", kunde inte låta bli att låna den till plattan efter alla hyllningar här :)

Jag är just nu i slutet av På stort alvar, Theorins novellsamling, som jag upplever som väldigt varierande i kvalité. En del noveller är verkligen bra och i samma klass som Nattfåk eller Skumtimmen, medans de flesta är rätt menlösa och någon enstaka bara urtrist. Men sammantaget är det ändå underhållande och jag tycker för det mesta om sättet som Theorin väver ihop sina berättelser. :)

Nu har jag äntligen tagit tag i mitt läsande igen! Semestern hägrar runt hörnet men jag tjuvstartade igår med att läsa Kärlek, vänskap, hat av Alice Munro (som vanligt är jag sent ute). Jag har aldrig läst något av henne innan.

Boken består av noveller. De handlar alla om relationer och slingrar sig fram på väldigt oväntade sätt. Egentligen händer det inte särskilt mycket i dem, men ändå hänger de kvar i huvudet. Klart läsvärt, tycker jag då. Och packar ner Tiggarflickan av samma författare i väskan.

Jag har äntligen läst ut Kanada av Richard Ford och har läst halva Steglitsan av Donna Tartt. Gillar båda väldigt mycket. Lite lustigt att berättelserna påminner om varandra; pojke 14-15 år förlorar familj och fotfäste och tvingas klara sig själv när livet förändras.

Jag började på Igelkottens elegans igår. Gillar skarpt hittills, har kommit ungefär halvvägs :)

Jag gillade den inte så mycket, tror inte att jag ens läste ut den faktiskt. Den kändes så klyschigt fransk att jag bara blev uttråkad.

Jag gillade den inte så mycket, tror inte att jag ens läste ut den faktiskt. Den kändes så klyschigt fransk att jag bara blev uttråkad.

Jag gillade det klyschiga franska! Var i och för sig medveten om att den var sådan innan jag började läsa, så jag förväntade mig det :-)

Läste just Lutherska badet av Unni Drougge - det går lite långsamt med The little stranger. Tyckte att den var riktigt bra, ganska olik annat jag har läst av Drougge. Jag gillar henne, men ibland blir det bara för svulstigt - inte alls här.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka