Vad läser du just nu? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag läser Den stulna romanen och jag vill verkligen tycka om den, men det går bara inte. Själva historien är det kanske inget fel på, men det är rörigt, tråkigt, svårläst och allmänt frustrerande att läsa den. Så just nu vill jag nog mest att den ska ta slut. :(

Blev klar med The little stranger och gillade den skarpt!

Sedan Den amerikanska flickan av Monika Fagerholm. Väldigt speciell men väldigt bra.

Och så En nubbe och pizza i Alfta av Saw Alonzo. Väldigt charmig och knäpp liten historia.

Nu nästan färdig med The fault in our stars, herreguuuud!

Härnäst kommer nog Donna Tartts Steglitsan.

Just nu håller jag på med Raising steam av Terry Pratchett. Som vanligt älskar jag hans böcker om skivvärlden även om den här inte är den bästa. Men den är ändå helt fantastisk!

Innan dess läste jag Sju jävligt långa dagar som var underhållande på ett lite lagom sätt. Den var rätt enkel att ta sig igenom och väldigt trevligare läsa efter att ha plågat mig igenom boken innan.

En veckas semester och här kommer första delrapporten beträffande läsning:

Arne Dahls Blindbock och Sista paret ut, de sista två böckerna om Opcopgänget. Jag är lite kluven där. Jag gillar Arne Dahl, men speciellt den sista boken blev lite väl mycket av allt.
Joyce Carol Oates En fager mö. OK men inte mer. Fattade den inte riktigt, måste jag erkänna. Förstår inte riktigt hennes storhet heller.
Jonathan Tropper Sju jävligt långa dagar gillade jag. Underbart bittra och roliga formuleringar.
Jan Guillou Brobyggarna, Dandy, Mellan rött och svart. Lättläst nutidshistoria, helt OK om man bortser från de yxiga karaktärerna.

Är halvvägs igenom Gone girl, och får emellanåt lägga ifrån mig den för att det blir så jobbigt :crazy: Hade inte uppfattat vilken typ av bok det var, och hade inte förväntat mig riktigt såhär.
Samtidigt är den ju sjukt smart boken, men jobbig ;)

@Ceta Ja, det är nog nyttigt för både hjärnan och själen att lägga ifrån sig den emellanåt. Den är väldigt... intensiv.

Precis som @Killaloe kände för Den stulna romanen känner jag för Perfect av Rachel Joyce. Jag tyckte så mycket om The Unlikely Pilgrimage of Harold Fry, men jag tycker så lite om den här. Åh, besvikelsen är svår att hantera! Jag tror dock att jag eventuellt överdriver en gnutta inombords och gör det värre än vad det faktiskt är, men faktum kvarstår att det är en bok som jag mest tycker är svävande, ointressant och jobbig att ta mig igenom just nu.

Har därför tagit en paus från den och plockade upp något extremt lättsmält som jag garanterat skulle fastna i. Sagt och gjort - När skönheten kom till Bro av Anna Jansson blev det och jag är inte ett dugg besviken! Precis vad jag kände för nu :)

@Mineur Skönt att bli förstådd! Så som den hyllats här kan man tro jag var ensam om att behöva vila emellanåt ;) Fast jag kan ju enkelt ha missat det med om Någon skrivit om det, blir ju en del inlägg i denna tråden :angel:

@Mineur
Visst är det tråkigt när en verkligen vill tycka om en bok, men verkligen inte klarar av att göra det? Vissa böcker borde vara så himla bra, men så faller de på något och besvikelsen är ett faktum :(

@Ceta Fast jag är ett stort fan av denna bok, så jag är definitivt skyldig till att ha hyllat den i inlägg efter inlägg :o För mig var det liksom just det att den var så intensiv och gripande som gjorde den så speciell, och jag tror att det var mycket därför jag tyckte så mycket om den. Men man behöver en liten andningspaus ibland, det gör man! Vänta du bara tills du når de sista 50-60 sidorna dock... Det blir "värre"! ;)

@Killaloe Ja usch ja, jag blir riktigt nedstämd när jag tänker på det! (vaddå överreagerar? inte skulle väl jag?) Jag hoppas att min lilla Anna Jansson-paus gör susen och att jag sedan kan återvända till Perfect med ett lite öppnare sinne och lite mindre dum besvikelse i kroppen!

Hur gick det för dig, lyckades du slutföra Den stulna romanen? Jag gillar titeln! :D

@Mineur
Jag tog mig igenom boken, men jag måste erkänna att jag skumläste de sista 50 sidorna eller så :o Och visst är titeln jättebra? Även beskrivningen på baksidan lär fantastisk men nä, jag tror jag kände ungefär som du känner för din pausade bok :) (det är en helt naturlig reaktion, jag lovar :D ;) )

@Ceta

Har därför tagit en paus från den och plockade upp något extremt lättsmält som jag garanterat skulle fastna i. Sagt och gjort - När skönheten kom till Bro av Anna Jansson blev det och jag är inte ett dugg besviken! Precis vad jag kände för nu :)

Det var min första Anna Jansson och jag tycker att den är kanon! :-)

Just nu är jag på sista fjärdedelen av "Revolt". Separationsångest...

Är det någon som läst "Den vidunderliga kärlekens historia"? Åsikter?

Är det någon som läst "Den vidunderliga kärlekens historia"? Åsikter?[/QUOTE skrev:
Jag har läst den! Det var så längesedan att jag inte kommer ihåg mycket mer än att jag gillade den. En minst sagt vidlyftig skröna är det. Så, rekommendation på den!

Läste och tyckte mycket om för några år sedan!

I övrigt har jag det senaste läst Hummelhonung av Torgny Lindgren. Gjorde nog egentligen inget jätteavtryck, men var absolut bra. Läste om Candide i helgen. Fortfarande bra, och dessutom fattade jag mer av det roliga nu än när jag gick på gymnasiet :D Nu har jag precis avslutat Kvinnan i rummet av Jussi Adler-Olsen. Deckare liksom. Vet inte vad jag tycker riktigt, men jag läste ju ut den iaf :) Nästa plan är att läsa ut Fördelarna med en kollaps som jag började på för ett tag sen men sen glömde på en kompis altan.

@Mineur Nu är jag i sista delen, och den tycker jag inte är så farligt jobbig faktiskt :p Tyckte mittendelen var jobbigast, men nu är det spännande att se hur den slutar!! Har bara 15 sidor kvar, så det blir snabbt gjort efter jobbet :)

Just nu är jag på sista fjärdedelen av "Revolt". Separationsångest...

Det är väl den av han som skrev Kunzelmann & Kunzelmann?

Den gillade jag faktiskt INTE. Minns inte vad jag ogillade, mer än att den inte alls var den upplevelse jag hade hoppats på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka