B
Borttaget konto
Har precis läst ut Hungerspels-trilogin, känns lite sorgligt att det är över.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har precis läst ut Hungerspels-trilogin, känns lite sorgligt att det är över.
Jag tycker väldigt bra om trilogin som helhet och sista boken var inget undantag. Ogillade en del som hände men det var nog mest för att jag fäste mig vid vissa karaktärer. En del oväntade vändningar - det gillar jag. Hade kanske gärna sett att vissa partier utvecklats lite mer, lagts mer ord på, men har väl inget att klaga på egentligen, det höga tempot som man lätt dras med i är ju också en av trilogins styrkor tycker jag.Vad tyckte du om sista boken?
Jag har precis läst den - och jag tyckte att den var seg! Inte alls samma stämning som i de två första. För mig var liksom aldrig Katniss val mellan Gale och Peeta särskilt viktigt och det kändes som om trean handlade mest om det. Snark ...Vad tyckte du om sista boken?
Nu när du säger det tyckte jag början var lite seg, men när den väl kommit igång förlät jag det.Jag har precis läst den - och jag tyckte att den var seg! Inte alls samma stämning som i de två första. För mig var liksom aldrig Katniss val mellan Gale och Peeta särskilt viktigt och det kändes som om trean handlade mest om det. Snark ...
Jag har precis läst den - och jag tyckte att den var seg! Inte alls samma stämning som i de två första. För mig var liksom aldrig Katniss val mellan Gale och Peeta särskilt viktigt och det kändes som om trean handlade mest om det. Snark ...
Nu när du säger det tyckte jag början var lite seg, men när den väl kommit igång förlät jag det.
Och det hände ju jättemycket som inte hade med Katniss kärleksliv att göra!
Jaja, jag ska inte starta ett gräl.
.
Nu tänkte jag ge mig på första Arn-boken. Känns som något som man borde läsa. Gör jag rätt, kära vänner?
Jag har för länge sen slutat läsa det man måste. Nu mera läser jag bara det jag vill. Det finns så mycket böcker, och det blir en mycket blandad kompott. Var bok har sin tjusning. Arn kommer ju aldrig vinna Nobelpriset, men jag minns det som bra underhållningsläsning. det är Guillou bra på.
Ja, @Karfitsa - visst är det lite så ibland? Som om man liksom borde hänga med även om man inte riktigt vill?
Jag känner nu att jag borde ge mig på Game of Thrones. Har inte sett TV-serien ens, men jag förstod ju i veckan som gick att det hade hänt något alldeles otroligt i ett avsnitt - så kanske är det något jag borde ha lite mer koll på eftersom hela Facebook exploderade.
Knausgård har jag faktiskt inte brytt mig om. Jag vet liksom inte vem han är eller varför han anses så strålande och därför har jag ingen lust att läsa hans memoarer. Det kanske låter arrogant, men jag är bara helt ointresserad.