Vad läser du just nu? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visst var d et du som tipsade mig om den? Ditt tips försvann i min skalle och har inte synts till där förrän nu...
Kan ha varit jag! När jag väl satte mig med den så tyckte jag att den var suverän, otroligt gripande.

Men så gillar jag Donna Tartt och tyckte att Den hemliga historien var fantastiskt också.

Var det inte du som blev så deppig av den? Eller var det någon annan?
Jopp, det var jag. Ett tag visste jag inte om jag mäktade med att fortsätta med den. Men det gjorde jag :).

Tillägg: Men å andra sidan, vilken bok blir jag inte deppig av? Satt på en flygplats i förra veckan och nästan grät till en Marian Keyes-bok för bövelen.

Jopp, det var jag. Ett tag visste jag inte om jag mäktade med att fortsätta med den. Men det gjorde jag :).

Tillägg: Men å andra sidan, vilken bok blir jag inte deppig av? Satt på en flygplats i förra veckan och nästan grät till en Marian Keyes-bok för bövelen.

Fast, alltså, Marian Keyes har jag också bölat till, även om hon kanske inte går att kalla depp-författare.
Om Steglitsan är deppig låter jag tipset om den försvinna i skallen igen.

On topic: Hittade en Simenon- och en Agatha Christie-deckare i en av bokhyllans inre rader. Trodde jag läst allt lättsmält jag hade hemma, men tydligen inte. Simenonen var trevlig, om än inte om Maigret, som jag hade hoppats på och Christie'n håller jag på med nu. Lagomskoj. Efter detta får det bli något lite mera fängslande.

Den har fått så ojämna recensioner så jag har faktiskt hoppat över den. Kan du säga vad det är du gillar?

Jag är inte ens ett fan av DHH. Fast det kanske jag skulle vara om jag läste den idag, mina preferenser har ändrats rätt mycket sedan jag läste den.

Har den? Det jag har sett har varit positivt. Jag läste ut den idag och tyckte mycket om den. Den är lättläst; ingen svår story eller kronologi och inget mellan raderna.

Fast, alltså, Marian Keyes har jag också bölat till, även om hon kanske inte går att kalla depp-författare.

Jag är rätt blödig när det gäller film och böcker men jag tyckte faktiskt inte att den var särskilt deppig. Ja, Theos mamma dör ju men det var inte skrivet så att det blev jättejobbigt tyckte jag.

Jag läser "Läsarna i Broken Wheel" av Katarina Bivald. Faktiskt helt i min smak och huvudpersonen kommer från Sverige i boken fast det utspelar i landet Over there.

Den har fått så ojämna recensioner så jag har faktiskt hoppat över den. Kan du säga vad det är du gillar?

Jag är inte ens ett fan av DHH. Fast det kanske jag skulle vara om jag läste den idag, mina preferenser har ändrats rätt mycket sedan jag läste den.

Jag gillar att den flyter så bra, jag gillar språket, jag gillar att den tar upp intressanta frågor. Jag gillar huvudpersonen skarpt och några av bifigurerna lika skarpt. Dessutom gör Tartt en sådan där sak som jag gillar där man blir förtjust i personer som egentligen inte är särskilt goda, typ.

Jag tyckte den var snabbläst :). Förvisso gjorde jag två försök med den innan jag lyckades komma igång ordentligt men sedan läste jag den jädrigt snabbt. Den var ju som du säger otroligt bra och då flyter det ju bara på :).

Tyckte inte den kändes tegelstenig alls, visst, den är lång men den är ju så lättläst.

Ja, absolut lättläst! Men det tog några dagar att bli klar. Kan ha med saken att göra att jag knappt har lyckats hålla mig vaken efter 22 på en vecka.

Tyckte inte alls att Steglitsan var deppig faktiskt! Däremot har jag lipat till flera av Marian Keyes böcker, särskilt Anybody out there.

Le Comte de Monte-Cristo tog lång tid, men nu är den avklarad! Bra story, om än väldigt mycket mer omständlig än jag trodde.

I natt blev jag klar med Dark places av Gillian Flynn. Jag tycker hon skriver otroligt bra; med bara några meningar tecknar hon personer och miljöer. Boken var oerhört bra i början, men slutet var lite för otroligt.

Och sen kom någon och räddade dig i sann romcomstil! :love:

Det där är intressant. I romcoms gråter alltid folk så vackert, det svämmar liksom bara över att kristallklara tårar i deras ögon och så rinner de fridfullt nerför kinden.

När jag gråter blir jag lila i ansiktet, näsan växer till dubbel storlek och ögonen svullnar igen.

Vad gör jag för fel?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka