Vad läser du just nu? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läste ut Igelkotten här om dagen. Tyckte väldigt mycket om den, mycket för att den inte alls var som jag hade tänkt mig. Men jag blev förbannad på slutet...

Igår laddade jag ner en e-boksapp med gratismånad på hur mycket som helst både att läsa och lyssna på. Började läsa Stoner. Mitt första digitala läsäventyr och jag är inte säker på vad jag tycker än. Känns på något sätt inte som att jag läser "på riktigt". Gillar dock boken (vilket ju innebär att jag ändå kommer bli tvungen att köpa den sen :P )

Har läst ut Stoner nu. Och är fortfarande på något sätt inte säker på att jag har läst den, eftersom den var digital. Dessutom på mobilen. Måste nog ändå konstatera att jag behöver en padda om jag ska läsa digitalt på riktigt, för det blir lite väl mycket bläddrande på så liten skärm (Stoner var 1074 sidor...).

När det gäller boken så vet jag inte om jag tycker att den var så där alldeles fantastisk som så många har sagt. Jag gillade den absolut, men det hände ju egentligen inget? Vilket ju förvisso inte heller var meningen, men ändå. Jag gillade Stoner och ogillade hans fru, vilket förmodligen också var meningen. Jag hittade en del citat som passar mig som lärare (och litteraturintresserad) väldigt bra, dock!

Har inte bestämt mig för vad det blir nu, men kanske Den röda soffan. Är lite sugen på att läsa någon liten tunn grej innan jag ger min på något mer tegelstenigt.

Har läst ut Stoner nu. Och är fortfarande på något sätt inte säker på att jag har läst den, eftersom den var digital. Dessutom på mobilen. Måste nog ändå konstatera att jag behöver en padda om jag ska läsa digitalt på riktigt, för det blir lite väl mycket bläddrande på så liten skärm (Stoner var 1074 sidor...).

Jag laddade också ner en app med gratismånad häromdagen och började läsa Gone girl i telefonen. Det funkade bättre än jag hade trott, men ja, bläddrandet... 1145 sidor känns onekligen rätt mycket. Men jag har nog insett att jag skulle kunna förstå mig på det där med e-böcker om jag hade en platta.

Jag laddade också ner en app med gratismånad häromdagen och började läsa Gone girl i telefonen. Det funkade bättre än jag hade trott, men ja, bläddrandet... 1145 sidor känns onekligen rätt mycket. Men jag har nog insett att jag skulle kunna förstå mig på det där med e-böcker om jag hade en platta.

Ja, precis så! Jag är ju boksamlare, så jag lär ju ändå fortsätta att köpa (men uppenbarligen inte alltid läsa ;) ) riktiga böcker. Men det är ju ganska smidigt att läsa i mobilen om jag åker iväg utan bok någon gång. Men då blir det nog lånade böcker och inte något jag betalar 200 spänn i månaden för...

Körsbärsträdgården. Hittade den i pocket tillsammans med Tre systrar häromveckan. Perfekt sommarläsning. Var så längesedan jag läste Tjechov senast. Som alltid underbar. Har den som "mellanläsning" till mer svårgenomträngd litteratur (just nu Umberto Eco: Begravningsplatsen i Prag och Montaignes Essayer) som jag just nu är alldeles för trött för (och som kräver mer koncentration än vad man får på tunnelbanan).

Just nu pausar jag från läsningen genom att lyssna på Ramona Franssons Korsfäst på Klädesholmen. Alltså, det är verkligen apdåliga böcker (faktiskt) men de är så himla skönt att lyssna på dem sådär lite i bakgrunden och på så sätt rensa huvudet lite när någon annan bok tagit lite för mycket energi.

Jag tvekade lite inför att lägga ut detta i tråden, eftersom alla läser så avancerade och bra böcker, men jag får väl helt enkelt erkänna att böckerna om Greger Thulin är någon form av guilty pleasure för mig :D

Senast ändrad:
Just nu pausar jag från läsningen genom att lyssna på Ramona Franssons Korsfäst på Klädesholmen. Alltså, det är verkligen apdåliga böcker (faktiskt) men de är så himla skönt att lyssna på dem sådär lite i bakgrunden och på så sätt rensa huvudet lite när någon annan bok tagit lite för mycket energi.

Jag tvekade lite inför att lägga ut detta i tråden, eftersom alla läser så avancerade och bra böcker, men jag får väl helt enkelt erkänna att böckerna om Greger Thulin är någon form av guilty pleasure för mig :D

Kommer att anmäla det här inlägget, sån skräplitteratur vill vi verkligen inte ha här.

Mvh Tråden

Ja, precis så! Jag är ju boksamlare, så jag lär ju ändå fortsätta att köpa (men uppenbarligen inte alltid läsa ;) ) riktiga böcker. Men det är ju ganska smidigt att läsa i mobilen om jag åker iväg utan bok någon gång. Men då blir det nog lånade böcker och inte något jag betalar 200 spänn i månaden för...

Nej, precis. Jag tror att man kan låna e-böcker på biblioteket och isåfall är det ju helt okej - men jag skulle inte skaffa en platta bara för e-böckernas skull, ungefär så tänker jag. Än så länge, i alla fall.

Dessutom verkar det tära väldigt mycket på batterierna i min telefon, så jag vet inte hur mycket det blir under denna månaden heller. Ska jag läsa e-bok tenderar det ju att ske där jag inte har laddaren ipluggad.

@Killaloe : Jag har inte läst något av Ramona Fransson, men det står alltid en massa av hennes böcker i ett ställ vid kassorna på mitt lilla Ica. Har undrat varför - nog för att Tjörn inte ligger så långt bort, men det är ju ändå inte runt hörnet mitt i Göteborg så till den grad att man skulle feature:a dem som "lokal litteratur", och de har inte så förtvivlat mycket andra böcker - men så såg jag en bil med förlagets namn på på parkeringen utanför mitt hus häromdagen och det förklarar saken, hon (och förlaget) bor i huset mittemot ;)

@Anna
Mycket utspelar sig faktiskt, alla titlar till trots, runt omkring göteborg också och inte bara på Tjörn. Just nu befinner de sig på västra kyrkogården, väldigt lokalt tycker jag (att det skulle ha något att göra med förlaget tror jag bara är en konspirationsteori från dig! ;))

@Anna
Mycket utspelar sig faktiskt, alla titlar till trots, runt omkring göteborg också och inte bara på Tjörn. Just nu befinner de sig på västra kyrkogården, väldigt lokalt tycker jag (att det skulle ha något att göra med förlaget tror jag bara är en konspirationsteori från dig! ;))

Västra Kyrkogården är visserligen bara ett par hundra meter från mig och Ica ;) men jag tror nog att det har med saken att göra ändå. Jag menar det absolut inte som något negativt! Det är snarare typiskt av min gullige Icahandlare, hen engagerar sig väldigt mycket i lokala småföretag, idrottsklubbar, kyrkans aktiviteter och sådär.

Västra Kyrkogården är visserligen bara ett par hundra meter från mig och Ica ;) men jag tror nog att det har med saken att göra ändå. Jag menar det absolut inte som något negativt! Det är snarare typiskt av min gullige Icahandlare, hen engagerar sig väldigt mycket i lokala småföretag, idrottsklubbar, kyrkans aktiviteter och sådär.

Jag tog det inte som något negativt, inte alls, utan förstår precis vad du menar! :) (jag har bara på mig foliehatten, eftersom det blir så mycket roligare så :)).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka