Karfitsa
Trådstartare
Äääntligen kan jag komma med något nytt här i tråden, för äääntligen har jag fått tid att läsa igen och därmed avslutat Dark Places av Gillian Flynn. Det tog pinsamt lång tid att avsluta den - inte alls för att den var dålig, utan för att jag helt enkelt inte haft tid p.g.a jobb, tentaplugg, flytt och annat trevligt. Men idag slukade jag de sista 100 sidorna i ett nafs, och boken har varit en mycket trevlig bekantskap & följeslagare i de här veckorna. Riktigt lika skarp som Gone Girl tyckte jag som sagt inte att den var, men likväl spännande och fantastiskt bra skrivet! Jag bara älskar, älskar, älskar hennes karaktärer och sättet hon porträtterar dem på! Jag får nog råka köpa Sharp Objects också...
Nu ska jag sätta tänderna i The Island av Victoria Hislop som min vän prackade på mig härom veckan. Av baksidan att döma är det min kopp te rent story-mässigt, så jag är hoppfull!
Vad härligt att du gillade den; den ligger på min läsplatta och inväntar semestern! Sharp Objects måste du definitivt läsa; den är riktigt bra!