Vad läser du just nu? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äääntligen kan jag komma med något nytt här i tråden, för äääntligen har jag fått tid att läsa igen och därmed avslutat Dark Places av Gillian Flynn. Det tog pinsamt lång tid att avsluta den - inte alls för att den var dålig, utan för att jag helt enkelt inte haft tid p.g.a jobb, tentaplugg, flytt och annat trevligt. Men idag slukade jag de sista 100 sidorna i ett nafs, och boken har varit en mycket trevlig bekantskap & följeslagare i de här veckorna. Riktigt lika skarp som Gone Girl tyckte jag som sagt inte att den var, men likväl spännande och fantastiskt bra skrivet! Jag bara älskar, älskar, älskar hennes karaktärer och sättet hon porträtterar dem på! Jag får nog råka köpa Sharp Objects också...

Nu ska jag sätta tänderna i The Island av Victoria Hislop som min vän prackade på mig härom veckan. Av baksidan att döma är det min kopp te rent story-mässigt, så jag är hoppfull!

Vad härligt att du gillade den; den ligger på min läsplatta och inväntar semestern! Sharp Objects måste du definitivt läsa; den är riktigt bra!

Å andra sidan åker datorn med, så jag kan fortsätta ladda ner böcker vartefter, nu när jag lärt mig hur man för över till läsplattan. Något jag MÅSTE ha?

Låt vargarna komma av Carol Rifka Brunt. För ungdomar egentligen men har stor allmängiltighet. Tonårsflicka som förlorar sin älskade morbror, lagom till begravningen dyker en okänd man upp och det visar sig vara morbroderns stora, men skambelagda, kärlek.

Exakt så! Hennes människor är SÅ bra.

Jag gillade nästan Sharp objects bäst. Där efter Dark places och sedan Gone girl.

Vad härligt att du gillade den; den ligger på min läsplatta och inväntar semestern! Sharp Objects måste du definitivt läsa; den är riktigt bra!

Kanon, då har jag ju det bästa framför mig! Är det pinsamt att jag blev så glad/exalterad över detta att det kittlar lite i magen? Jag bör nog se över min (eventuellt lite för starka) relation till böcker lite grann tror jag... :angel:

Mvh
Boknörd

Kanon, då har jag ju det bästa framför mig! Är det pinsamt att jag blev så glad/exalterad över detta att det kittlar lite i magen? Jag bör nog se över min (eventuellt lite för starka) relation till böcker lite grann tror jag... :angel:

Mvh
Boknörd

Bästa relation jag kan tänka mig! :love::love::love::love::love:

Bästa relation jag kan tänka mig! :love::love::love::love::love:

Helt klart! Mr Right och hela den där karusellen kan slänga sig i väggen så länge jag får ha mina böcker! Och min choklad. Choklad är också viktigt. Undrar om man kan anta det som sin stående replik varje gång man dejtar någon som man upptäcker att man inte gillar? "Jo alltså du är ju väldigt trevlig och så, men jag tycker faktiskt bättre om böcker och choklad än dig. Det är inte du, det är jag. Mensåatte... hej då!"

Låt vargarna komma av Carol Rifka Brunt. För ungdomar egentligen men har stor allmängiltighet. Tonårsflicka som förlorar sin älskade morbror, lagom till begravningen dyker en okänd man upp och det visar sig vara morbroderns stora, men skambelagda, kärlek.
jasså, var det en ungdomsbok? :o Jag tyckte den var vansinnigt bra, och längtar tills jag får läsa den igen :D

Nu har även jag haft lite tid över och hunnit läsa lite, vilket är helt fantastiskt :)

Först blev det Den fantastiska Gracie som jag tyckte var en himla fin hundskildring. Mitt enda problem med sådana här böcker är att jag tar så illa vid mig när hundarna blir äldre och i många fall hålls vid liv alldeles för länge. Boken är kanske inte någon fantastisk litteraturupplevelse, men den är verkligen fint skriven och jag som hundägare känner igen mig i mångt och mycket.

Därefter har jag läst Drömbokhandeln som jag tyckte var helt fantastisk! Okej, den var kanske lite mer än vad mitt huvud klarar av (det finns en anledning till min pinsamt stora hög med lästa chic-lit böcker :angel: :D) eftersom den framförallt i början var lite svår att hålla reda på. Men jag gillar allt från språket till handlingen och framförallt alla referenser till vad som är en god roman. Det var sannerligen en annorlunda läsupplevelse och jag är nästan lite sugen på att läsa böckerna som omnämns i boken.

Och just nu är jag mitt inne i Minnen av Foenkinos. Jag var ju inte helt positiv till Nathalie av samma författare, men den här är betydligt bättre. Språket är fortfarande något styltigt, men jag gillar karaktärerna betydligt bättre och boken känns betydligt mer lockande att läsa klart :)

Jag bara... fastnar. Och jag vet inte varför för som sagt tycker jag om den, jag får bara inget flyt. Kanske för att jag läst vid konstiga tillfällen bara.

Idag har jag läst Sjöjungfrun av Stieg Trenter. Upptäckte när jag läst klart att jag inte fick ihop slutet huvudet alls, så jag ska bläddra igenom den igen. Jag skrev så sent som i förrgår på min blogg att det alltid verkar lite rörigt med Trenter men faktiskt inte är det - men denna gången var det det. Eller så var jag bara för trött.

Jag får nog råka köpa Sharp Objects också...

2014-05-22_223033_537f6db1ddf2b31a9eecd045.jpg

Ojdå hoppsan. Som det kan gå.

Och som ni med bra syn kan se var det "buy one get one half price"-erbjudande. Klarade jag av att motstå? Nej. Gick jag ut ur bokaffären - som jag inte alls skulle besöka egentligen - med två böcker? Ja. Är Perfect av Rachel Joyce nästa bok på min att läsa-lista? Ja.

Som sagt: ojdå hoppsan. Som det kan gå.

Alltså, jag är bakfull så jag kanske överreagerar men jag är så jävla förbannad över att typ INGA svenska böcker finns som e-böcker. Varför är det så? Jag är till och med villig att betala lika jävla mycket som en faktisk bok kostar, inklusive frakt, för de flesta men det finns ju så få?!

Blir så förbannad, vill skriva argt mail.

Alltså, jag är bakfull så jag kanske överreagerar men jag är så jävla förbannad över att typ INGA svenska böcker finns som e-böcker. Varför är det så? Jag är till och med villig att betala lika jävla mycket som en faktisk bok kostar, inklusive frakt, för de flesta men det finns ju så få?!

Blir så förbannad, vill skriva argt mail.

Kollat dito.se?

Läste ut John Grisham - the appeal, igårkväll. Den var definitivt inte en av hand bättre.

Nu läser jag "before i met you" av Lisa Jewel. Gillar den än så länge, har läst några andra av henne med :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka