Vad läser du just nu? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Anna
Det är ju verkligen fantastiskt bra när en kan hitta så mycket böcker och så billigt :) Jag blir väldigt inspirerad till att åka på second hand runda snart och köpa böcker (som jag inte behöver :D )

Det tycker jag! Du är väl på rätt sida av landet för att ta en liten sväng uppåt Sotenäs någon vacker sommardag? :)

Ja, de har samlat in 18 miljoner kronor och fått diplom av drottning Silvia. Bland annat. Det är en eldsjälstant som kör 10-16 varje lördag under vinterhalvåret och sedan ons-sön på sommaren. Hon har hjälp av en dotter och en annan tant också som tar hem dukar och liknande saker varje kväll för att tvätta och mangla. Fantastiskt.

KL: Nu har jag läst färdigt Mina drömmars stad och även Ett oskrivet blad av Marie Hermanson. Jag är döförtjust i henne, så jäkla bra!

Alltså Gone Girl! Så himla bra!

De första 250 sidorna var bra men jag kände mig ändå lite fundersam på om den var så bra som alla har skrivit. Men nu, när jag är runt sida 350 är den helt fantastisk!jag vill verkligen veta hur den slutar men samtidigt vill jag inte att den ska ta slut just för att den är så bra.

Sedan jag var in i tråden senast har jag läst ut Water for elephants, läst alla tre Hungergames och alla tre 50 nyanser. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska läsa.

@Anna Men vad tyckte du om Mina drömmars stad?

Men oj, vilket slarv! ;)

Jag tyckte hemskt mycket om den. Det tog tid att bli klar med den, men det var verkligen inte för att jag inte gillade den för det gjorde jag, varenda ord! Det är en sådan blandning av elände och lycka och värme och vänskap och löss och misär och tragik och lite humor... den har ju faktiskt nästan allt. Och jag ser fram emot att läsa resten av serien när jag kan!

Men oj, vilket slarv! ;)

Jag tyckte hemskt mycket om den. Det tog tid att bli klar med den, men det var verkligen inte för att jag inte gillade den för det gjorde jag, varenda ord! Det är en sådan blandning av elände och lycka och värme och vänskap och löss och misär och tragik och lite humor... den har ju faktiskt nästan allt. Och jag ser fram emot att läsa resten av serien när jag kan!
Ja fy! Det blir tre extra böcker den här veckan, som straff! :D

Det var jättelängesen jag försökte läsa den, jag var inte så gammal då. Jag minns att jag hade svårt att komma in i den och att jag inte riktigt förstod. Kanske ska göra ett nytt försök då?

Tanken är att låna The Hobbit, och läsa den för min engelska bokrecension. Men jag gillar verkligen inte fantasy-böcker eller liknande. Jag gillar mest självbiografier men det fanns inte att välja på :(

Ja fy! Det blir tre extra böcker den här veckan, som straff! :D

Det var jättelängesen jag försökte läsa den, jag var inte så gammal då. Jag minns att jag hade svårt att komma in i den och att jag inte riktigt förstod. Kanske ska göra ett nytt försök då?

Jamenvisst. Jag ska straffa mig själv hårt! Just nu med Släktfeber av Sara Paborn, som är både rolig och tragisk.

Och så glömde jag nog redovisa att jag läste En mörderska bland oss av Hannah Kent, och Ett oskrivet blad av Marie Hermanson i helgen som gick. Båda strålande, särskilt Kents. Och så var jag med i en bloggstafett i fredags där vi läste en ungdomsbok, Andnöd av Anette Skåhlberg och Katarina Dahlquist.

Och just det, jag blev ju klar med Smittad av Johanna Strömqvist också. Jag gillade den!

Vad gäller Mina drömmars stad så tycker jag att du ska göra ett nytt försök. Jag misstänker att jag hade tyckt att den var jättetråkig om jag hade läst den på mellan- eller högstadiet till exempel.

Mina drömmars stad blev vi tvingade att läsa när jag gick på högstadiet. Inte rätt sätt att få ungdomar att uppskatta den typen av litteratur kan jag säga. Kommer nog aldrig läsa den igen.

Precis lyssnat klart på "Simon och ekarna". Gillade den, men tyckte slutet blev lite väl utfransande och flummigt :/ Kanske berodde på att sista skivan lyssnades på i rätt korta suttar, medan de första 13 istort sett i ett sträck..

För min del är nuvarande boken Nathalie av David Foenikos.

Den kändes lovande, men jag är inte alls fast. Mest känns den omständigheter och som en vok som vill påminna om typ Igelkottens elegans i stilen, men den når inte alls upp till den nivån. Mycket tråkigt faktiskt eftersom jag hade hoppats på mer. Fast det är klart, den är ju inte helt dålig heller :)

Är det bara jag som läser nu ;) :p

Jag avslutade Mitt perfekta liv av Sarah Dessen i natt. Det är verkligen en typisk chic-lit bok och den började rätt så uselt. Men efter halva så var den ändå väldigt trevlig att läsa. Slutet är givetvis förutsägbart men som slöläsningsbok var den alldeles perfekt :)

Nejdå! :)

Just nu läser jag Farlig fåfänga av Stieg Trenter. Sådär härligt gammaldags.

Senaste veckan har jag läst...
Den farliga leken av Mari Jungstedt
Eldvittnet av Lars Kepler
Norwegian Wood av Haruki Murakami
Hinsehäxan av Lillemor Östlin

Vad tycker du om Kepler-böckerna @Anna

Alltså... jag tycker egentligen inte om dem sådär jättemycket. Språket är så ojämnt och Joona Linna är så himla macho och en sådan övermänniska på alla sätt och vis och en massa annat - men de är spännande, det går inte att komma ifrån. Detta är nog min favorit av dem, jag läste alla 562 sidorna på en natt. Nu var det många år sedan jag läste Hypnotisören visserligen, jag kommer ihåg att jag tyckte att den var väldigt brutal, men jag minns inte riktigt om jag tyckte att den var sådär jättebra eller inte.

Vad tycker du?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama