Vad läser du just nu? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Totalt kravlös läsning. Alexander McCall Smith - Livet på Scotland Street 44. Är på del 2, Espressoberättelser. Den är ursprungligen skriven som följetongsroman för The Scotsman och därför lätt att lägga ifrån sig för en person som jag som absolut inte kan bryta mitt i.

Jag har bara hunnit 300 sidor än. Den är verkligen annorlunda än de övriga fem, det känns som om han blivit stressad över att bara få skriva en bok till och därför pressat in precis allt. Hans långa tankeutflykter med teoretiserande kring t ex "jaget i litteraturen" är bara tröttsamma :(. Men t ex hans skildring av livet med småbarn är bland de bästa sådana jag läst, faktiskt.

Ja, ungefär precis så. Fast jag tror samtidigt att det här har varit planen hela tiden. De här långa utläggningarna om jaget. Och om Hitler... Mannen är sannerligen fullkomligt galen! Och jag gillade verkligen beskrivningen av räkorna, kommer jag ihåg :D

Ja, ungefär precis så. Fast jag tror samtidigt att det här har varit planen hela tiden. De här långa utläggningarna om jaget. Och om Hitler... Mannen är sannerligen fullkomligt galen! Och jag gillade verkligen beskrivningen av räkorna, kommer jag ihåg :D

Haha, när jag släckte igår kväll skulle han just gå ut och köpa dem!

Haha, när jag släckte igår kväll skulle han just gå ut och köpa dem!

Blir faktiskt lite sugen på att göra ett nytt försök med den nu! Jag har ju haft en längre lässvacka och inte alls varit sugen, men nu känns det som att det skulle kunna funka. Den är ju inte så mycket att ha när man vill ligga i solen och läsa, för jag kan inte tänka när det är så varmt och det gäller ju ändå att ha hjärnan med sig när man läser den :p

Blir faktiskt lite sugen på att göra ett nytt försök med den nu! Jag har ju haft en längre lässvacka och inte alls varit sugen, men nu känns det som att det skulle kunna funka. Den är ju inte så mycket att ha när man vill ligga i solen och läsa, för jag kan inte tänka när det är så varmt och det gäller ju ändå att ha hjärnan med sig när man läser den :p

Jag tror man kan läsa den lite som man vill. Hitleressän vet jag om och den kommer jag att hoppa över, om den inte känns intressant. Och hans utläggningar om t ex jaget i litteraturen skummade jag till slut bara, de var både svåra och tråkiga. Och de verkar inte behövas i berättandet. Sade hon vanvördigt ;)

åh, jag
Totalt kravlös läsning. Alexander McCall Smith - Livet på Scotland Street 44. Är på del 2, Espressoberättelser. Den är ursprungligen skriven som följetongsroman för The Scotsman och därför lätt att lägga ifrån sig för en person som jag som absolut inte kan bryta mitt i.
började lyssna på del ett i den serien, och tyckte den var trevlig, men sen ville inte bibliotekets web-tjänst funka mer :mad:

Jag tror man kan läsa den lite som man vill. Hitleressän vet jag om och den kommer jag att hoppa över, om den inte känns intressant. Och hans utläggningar om t ex jaget i litteraturen skummade jag till slut bara, de var både svåra och tråkiga. Och de verkar inte behövas i berättandet. Sade hon vanvördigt ;)

Jag blir så sur när jag känner mig korkad för att jag inte förstår ;) Men kommer säkert ha en massa begåvade saker att säga om både jaget i litteraturen och Hitler när/om jag blir färdig :D

Funderar på att dra igång Game of Thrones, har alla sex böckerna men suget har inte riktigt velat infinna sig.

Jag började på den första, men orkade inte läsa mer än halva. Personerna var så ytligt beskrivna att jag inte kunde engagera mig i dem. Synd, eftersom jag fick de två första böckerna i present. Kanske gör ett försök i solstolen på semestern = mindre engagemang, mer slöläsning.

Jag började på den första, men orkade inte läsa mer än halva. Personerna var så ytligt beskrivna att jag inte kunde engagera mig i dem. Synd, eftersom jag fick de två första böckerna i present. Kanske gör ett försök i solstolen på semestern = mindre engagemang, mer slöläsning.

Ja jag tror jag väntar till semestern jag också. Har haft ett ganska långt läsuppehåll och normalt sett läser jag väldigt mycket, behöver något att kickstarta läslusten med och vet inte om mastodontfantasy är vägen att vandra :)

Funderar på att dra igång Game of Thrones, har alla sex böckerna men suget har inte riktigt velat infinna sig.

Sådär är det för mig också! Eller ja, jag har bara första boken men den har legat sedan förra sommaren (!) i väntan på att bli läst. Det kommer alltid massa andra böcker i vägen :)

Just nu är den boken Gone girl efter allt prat som varit om den tidigare i tråden. Så nu kunde jag bara inte låta bli att läsa den, som av en slump, stod framför mig på biblioteket.

Jag råkade gå på loppis i eftermiddags... så nu kommer det väl att ta ännu längre tid att bli klar med Mina drömmars stad ;)

bocker_536505239606ee22930b41a9.jpg

@Anna
Så många roliga böcker du hittat!
Är det någon loppis i Göteborg som har så bra bokutbud eller är det den omtalade uppe vid ditt sommarställe?

Ja, det är den uppe i närheten av Kungshamn. 2:- styck. Detta är alltså 17 böcker för mindre än en veckotidning... de har massor av inbundna också, men de står i en salig röra i två-tre led så man orkar liksom inte ens börja med dem, även om jag är säker på att det finns böcker där som kan vara riktigt värdefulla.

I Göteborg hittar jag mest second hand-böcker på Emmaus (på Hisingen, inte det i stan) - de har dessutom organiserat om för inte allt för längesedan så det är riktigt välordnat och enkelt att hitta rätt. Tror de tar en femma för de flesta.

@Anna
Det är ju verkligen fantastiskt bra när en kan hitta så mycket böcker och så billigt :) Jag blir väldigt inspirerad till att åka på second hand runda snart och köpa böcker (som jag inte behöver :D )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka