Vad läser du just nu? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Kl

Har tillbringat timmar med Vindens skugga, som jag av någon anledning missat tidigare. En härlig bok; jag kan verkligen rekommendera den om det finna någon mer som inte läst den.

Jag håller med! Finfin bok det där :)

KL

Här har det tagit lite stopp i läsningen, tyvärr. Läste senast "Morgon i Jenin" och tyckte jättemycket om den, men efter det var jag för ovanlighetens skull inte sugen på att sätta tänderna i något nytt. Det har nästan aldrig hänt förut, jag mår vanligtvis jättedåligt om jag inte har något att läsa! :eek: Men men, jag tänker vänta en stund till och se ifall läslusten kommer tillbaka och vad jag i så fall väljer. Blir nog en klassisk deckare känner jag på mig (har bl.a. Ian Rankins "En omöjlig död" i bokhyllan), det var länge sedan!

KL

Jag ska precis börja på Mitt grymma öde av Carl-Michael Edenborg. Låter intressant och annorlunda. Någon som läst?

kl

Läst ut "Bara vanligt vatten" av Kajsa Ingemarsson härom dagen. Tyckte den var ganska bra :) Tycker hennes böcker överlag är rätt trevliga att läsa, men denna tog halva boken innan suget att veta vad som skulle hända kom.

Nu läser jag Divergent av Veronica Roth, som jag tror det skrivits om lite i tråden. Fastnat direkt :p

Jag läser den där Åke Edwardsson - min första av honom faktiskt - och tycker om den. Gillar verkligen att läsa böcker som utspelar sig på platser som jag vet exakt hur de ser ut - och särskilt när faktan om platserna stämmer :)

Imorgon måste jag lämna tillbaka The Goldfinch utan att ens knappt ha börjat på den - för andra gången! Har haft fullt upp senaste veckan och det har känts som att jag måste sitta ner längre stunder i taget för att få grepp om den. Nåja. En annan gång kanske.

Istället har jag läst Nyckeln, sista boken i Engelsforstrilogin. Med den har det fungerat att bara läsa några sidor i taget. Den var jättebra, förutom att jag inte alls gillade slutet.

Spoiler:

Minoo förlorar alla sina krafter, världen blir en mer och mer magisk plats och det kommer att bli krig mellan onda och goda häxor... :( Jag ville ju att allt skulle bli "som vanligt"; de utvalda ska fortsätta använda sina krafter till coola saker som att sätta dumma människor på plats och rådet ska skämmas ihjäl och upplösas. Punkt.

Jag håller med! Finfin bok det där :)

KL

Här har det tagit lite stopp i läsningen, tyvärr. Läste senast "Morgon i Jenin" och tyckte jättemycket om den, men efter det var jag för ovanlighetens skull inte sugen på att sätta tänderna i något nytt. Det har nästan aldrig hänt förut, jag mår vanligtvis jättedåligt om jag inte har något att läsa! :eek: Men men, jag tänker vänta en stund till och se ifall läslusten kommer tillbaka och vad jag i så fall väljer. Blir nog en klassisk deckare känner jag på mig (har bl.a. Ian Rankins "En omöjlig död" i bokhyllan), det var länge sedan!

Ian Rankin är aldrig fel! Håller stilen!

Se där ja, det låter ju lovande! Då blir det nog honom jag plockar upp trots allt, typ i helgen eller så... Blev lite sugen nu faktiskt!

Kl

Främlingen i huset sv Sarah Waters. Jag har hört då mycket bra om författaren och boken fick en stark rekommendation på bokhora - men jag är besviken! Pratigt och segt, trots en bra idé, och alldeles för lite som gjorde historien trovärdig.

Nu tar jag itu med Zlatan-boken, långt efter alla andra.

Åh, den är inte representativ för hennes övriga produktion! Har inte läst den men jag vet att den är en spökhistoria.

Hennes tre historiska romaner med viktorianskt gaytema är däremot bra. Och även en som utspelar sig senare, kan den ha hetat Nattvakt? Den är nog min favorit.

Ja, men en dålig spökhistoria! Ok, får ge henne en chans till, vet att många gillar henne. Jag föll för beskrivningen på baksidan på denna + bokhoras rekommendation.

Inatt läste jag ut Rum nummer 10 - mycket bra! - och även 63 skäl att åka till Hisingen av Kristian Wedel. Ljuvlig bok med korta anekdoter från olika delar av Hisingen. I samma utgåva finns en annan av Wedels göteborgsböcker, Söder om älven, väster om stan, om Majorna / Masthugget / Haga / Klippan förr.

Är i föräldrarna sommarhus över helgen och har massor av böcker som väntar här... fast samtidigt vill jag så förbaskat gärna klara av Mästaren och Margarita. Får se hur sömnig jag är ikväll ;)

Bokhora är oproportionerligt förtjusta i spökhistorier. Tror att det är förklaringen.

Jag har precis avslutat En omöjlig död och gillade den :) Antar att du redan läst Misstro?

Själv gillar jag nog Rebus bättre rent generellt, men jag gillar ändå Fox. Och jag är hemskt nyfiken på boken där både Fox och Rebus är med :)

Tråkigt att du inte var helt såld på Zafon ;) Utav alla böcker om Barcelona som han skrivit så är Marina den absolut bästa, tycker jag, så om du känner för att läsa något mer av honom kan jag rekommendera den :)

Då ska jag absolut läsa den också! :) Så illa var det inte att han inte får en chans till ;)

Jag har precis avslutat En omöjlig död och gillade den :) Antar att du redan läst Misstro?

Själv gillar jag nog Rebus bättre rent generellt, men jag gillar ändå Fox. Och jag är hemskt nyfiken på boken där både Fox och Rebus är med :)

Jag har inte läst något alls av honom än faktiskt, En omöjlig död plockade jag upp vid något "köp 2 betala för 1"-erbjudande i somras och det blir den första Rankin för mig. Har sett enstaka avsnitt av Rebus på TV men minns inte mycket, så det ska bli spännande! :)

Åh vad spännande för dig! Gillar du den så har du massor av bra deckare framför dig :) (och stort plus på Rebus är att det typ alltid utspelar sig i Edinburgh :D Dock inte så mycket Glasgow ;))

Kl

Som vanligt långt efter alla andra - Jag är Zlatan Ibrahimovic. Hade inga stora förväntningar men blev positivt överraskad.

KL

Jag har En man som heter Ove, och Isabel Alliendes Mayas dagbok liggende.

Ett problem med att jag inte kunnat läsa är att jag fortsatt köpa böcker i samma takt - i from önskan om att jag en vecka senare ska kunna läsa igen...

Det betyder att jag säkert har ett par hyllmeter olästa böcker. Suck.

Jag missbrukar bokhandlar och pocketshopar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka