Sv: Vad läser du just nu? Del 3
Ja, den lät ganska gräslig
Tack för länkrecensionen! Borde jag förstått att det var så!
Ja, den lät ganska gräslig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för länkrecensionen! Borde jag förstått att det var så!
Har bara läst 70-80 sidor än. Har just kommit in i hans sätt att skriva och gillar det, han är skicklig. Men att den ska nå upp till Middlesex tror jag nog inte.
Läser: Jeffrey Eugenides - En kärlekshandling.
Den där är en jättesöt liten bok!!! Såg att del 2 i serien också översatts till svenska.
Ooh! Den har jag inte läst! Vad tycker du?
Middlesex är en av mina favoriter alla kategorier.
Nej, det gör den inte, och inte till The Virgin Suicides heller i min bok. Men ändå mycket bra.
Jag blev klar med Varats olidliga lätthet inatt någon gång och tja, den är ju bra men jag tycker väl inte att den är något så otroligt mästerverk som många verkar anse.
Imorse började jag på en bok som jag hörde talas om för första gången på en bokblogg igår förmiddags och som sedan stod framför näsan på mig på bokrean några timmar senare - Miss Peregrines hem för besynnerliga barn av Ransom Riggs. Jag kan inte säga så mycket om handlingen än, men bilderna, gud så häftigt gjorda de är. Ser verkligen fram emot att fortsätta om en stund.
Åh den boken har jag letat efter, men den var slut! Alltså Miss Peregrines hem för besynnerliga barn!
Jag läser "Mormor hälsar och säger förlåt", får nog säga att jag inte är riktigt fast i den än. Den är lite virrig...
Å andra sidan tror jag att det är meningen, jag tror inte att Eugenides gör NÅGOT utan mening. Däremot förstår jag (i alla fall ännu) inte varför han gör det.
Du kan få min när jag är klar! Jag måste försöka hålla mig till en "en-in-en-ut"-policy för det börjar bli svårt att röra mig i lägenheten. Särskilt som jag nästan aldrig kommer ifrån loppisen uppe i Bohuslän utan 20 pocketböcker på släp. Jag kan bara inte låta bli för 2 kronor styck, och dessutom till ett gott ändamål - Barncancerfonden. Bara denna röriga, skraltiga ladan mitt ute på bystan med världens gulligaste lilla eldsjäl till tant som håller öppet sex timmar varje lördag (och söndagar under påskhelgen och sommaren) har fått in 27 miljoner kronor till fonden. Helt otroligt.
Lämnar förstås tillbaks massor av böcker också och jag vet inte hur många gånger jag har huggit tag i en bok där och tänkt att ooh, den ser ju trevlig ut, för att upptäcka att det var ju faktiskt jag som lämnade in den häromsistens.
Mormor kommer efter Miss Peregrine här tror jag. Jag läste kanske en sjättedel på biblioteket när den var nyutkommen, och jag fastnade nog inte riktigt heller för jag kommer inte ihåg så mycket förutom något med en grinig hund. Jag fastnade direkt i Ove och Saker min son... men misstänker att jag inte kommer att fastna i Mormor riktigt lika enkelt.
Jag kände ungefär som du men tyckte att det knöts ihop rätt så bra till slut. Han är en smart jäkel den där. Fantastiskt skicklig stilist.
Folk gav ifrån sig de obligatoriska tjuten och kastade upp mössorna i luften. Folksamlingen utanför grindarna var tät och hungrade efter barn. Ur massan av medelålders ansikten dök två som tillhörde Mitchells egna föräldrar upp med fängslande tydlighet. Deanie, i blå blazer och regnrock från London Fog, strålade vid anblicken av sin yngste son, och hade uppenbarligen glömt att han inte velat att Mitchell skulle gå på ett östkustcollege där han skulle bli förstörd av liberalerna. Lillian viftade med båda händerna som små människor gjorde när de ville ha uppmärksamhet. Marijuanans förfrämlingande inverkan, för att inte tala om fyra år på college, fick Mitchell att känna sig betryckt av den smaklösa denimsolskärm hans mamma hade på huvudet och av sina föräldrars allmänna brist på raffinemang.
Marijuanans förfrämlingande inverkan, för att inte tala om fyra år på college, fick Mitchell att känna sig betryckt av den smaklösa denimsolskärm hans mamma hade på huvudet och av sina föräldrars allmänna brist på raffinemang.