Vad lägger ni pengarna på?

attempt

Trådstartare
Lägger ni hellre pengarna på utrustning eller utbildning?

Vi säger att hästen behöver något nytt i utrustningsväg, tex en ny pad, benskydd, täcke osv. Samtdigt ska den bästa tränaren i hela landet hålla en clinic i närheten där du bor. Du har bara råd att antingen vara med på clinicen, eller köpa utrustningen.

Vad väljer du?

Vad anser ni i övrigt är viktigast?

Sv: Vad lägger ni pengarna på?

Beror på vad det är man behöver....

För min del får tränaren vänta, vilken det än är...om min häst behöver en ny sadel...tränaren kan man säkert få tag på fler gr, OM MAN VILL...
Men fel sadel på hästens rygg kan kosta mkt mer i slutändan....

Däremot prioriterar jag tränaren som nr 2 :)
Ny pad, täcken etc är inte så viktiga i det läget...
Det här är väll egentligen helt självklara saker:smirk:
Eller?

Jag ville bara ställa frågan, eftersom jag pratade om detta med en person. Jag lägger hellre pengar på träningar än tex köper en ny pad.

Jag lägger mina pengar utan problem på att få träna... jag har en sadel som passar, par träns att använda, en padd.... men har jag pengar över så köper jag lite tävlingsutrustning också... som någon filt, benlindor, träns, tröja mm...

jag har gjort mitt val. jag lägger dem på träning.

jag rider barbacka, funkar bra :D

btw, Real cowgirl ska du på Ride Camp?

klart att jag ska! :banana: ska du dit också eller?

japps. med den vita "faran" som mamma kallar henne ;)

med lånad sadel. haha. stenhård. någon som har en mjuk att låna ut här? ;)

var du med förra året? :)

okej...

japp, jag var med förra året också! var den bästa långträningen jag har varit på... :bump:

Vet du några fler som ska vara med? de jag vet är jag, josse bergström, moa nyman, git, katarina och du... någon jag har missat?

git ska inte vara med, jojjo har varit/är halt och kommer troligtvis inte bli bra förrän hösten typ.

det va en som sa till mig att det var 9anmälda (men git va inte anmäld enligt den personen) plus mig då som anmälda mig några dagar efter att jag visste att det "bara" var 9..

jag tror nog inte det e så bra när man har pungat ut över 2000kr för 3dagar.. så jag får väl lida för att vara fin ;)

Pengarna går först o främst till clinics o tränarn. Om vi behöver ngt handlar jag offtast genom Ebay o köpte även den senaste sadeln fr Tyskland. Sveriges priser ligger alldeles för högt när det gäller tävlingskläder, showsaker, allt, har sparat tusentals kronor att handla fr utlandet. Men prioriteringen går absolut till tränarn, vill hellre att hästen går bra o utvecklas än att den har nya saker i tid o otid. En träningshelg brukar gå på m ev övernattning, resa , träning 2300 kr, då har man inte mkt pengar kvar till shopping.....

Senast ändrad av en moderator:

Har man basic bra utrustning så att man kan arbeta hästen satsar jag på tränaren. Men, skulle det handla om att sadeln inte är bra t.ex. så satsar jag på sadeln men åker och tittar på clinicen för man lär sig rätt mycket som åskådare också;)

Jag skulle nog defenitivt välja att lägga pengarna på tränaren..

Det finns alltid saker i utrustningsväg som man behöver eller vill köpa. Men har man bara en hyfsad utrustning som passar hästen så klarar man sig utan det mesta av det andra sakerna...

Lägger ni hellre pengarna på utrustning eller utbildning?

Vi säger att hästen behöver något nytt i utrustningsväg, tex en ny pad, benskydd, täcke osv. Samtdigt ska den bästa tränaren i hela landet hålla en clinic i närheten där du bor. Du har bara råd att antingen vara med på clinicen, eller köpa utrustningen.

Vad väljer du?

Vad anser ni i övrigt är viktigast?
Självklart utrustning till hästen om det är något viktigt den behöver. Hästens välmående ska naturligtvis gå före allt annat!!

D blir d mesta men har man en uppsättning utrustning så klarar jag mig.
Vi åker på mycke clinics(minst 2 dagars) ska snart på en fjärde i år för jag rider inte regelbundet för tränare,man har honom så långt bort.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 628
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 136
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 536
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 760

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024