Vad krävs för att få fram en godkänd hingst?

Sv: Vad krävs för att få fram en godkänd hingst?

diamonia skrev:
Arbete, test, hyra av ryttare osv osv...?

Kostnader?
Beror ju mycket på vilken ras det handlar om...
Min shetlandshingst kostade mig väl anmälningsavgiften, några resor och lite arbete med hantering och inkörning... :p

Läs den här tråden så får du svar på några av dina funderingar.

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=568543

För övrigt så räcker det väl i Sverige med att du anmäler och visar din hingst på bruksprovet. Men för många så börjar det ju med att åka på rådgivande bedömningar osv osv...

diamonia skrev:
Jag tänker mer på halvblodshingstar!
Anade jag väl, men eftersom vi diskuterar fler än alla raser här så kan man ju inte bara ta för givet att Du menar halvblod ;), du hade ju kunnat menat islänningar också.. Eller Connemaror eller någon annan ras, vilken som helst..
Däför kunde jag inte låta bli ovanstående svar... :p

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 500
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 110
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Såg precis att det från och med nästa år blir obligatoriskt att genomföra test av andningen på mops samt engelsk och fransk bulldogg...
2
Svar
37
· Visningar
3 451
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka