På min klubb kostar medlemskapet 270:-/termin för junior och 475:-/termin för senior, 850:-/termin för familjemedlemskap. Tillfälligt medlemskap per ridtillfälle kostar 60:-.
Som medlem förväntas man ge en halvdags arbete som funktionär per termin. Som ridskoleryttare har man oftast någon arbetsuppgift i samband med sin lektion, tex mocka eller fylla höpåsar.
Man är försäkrad, klubben har även försäkringar som gäller icke-medlemmar som vistas på anläggningen tex i samband med tävlingar mm.
Som medlem får man rabatt på hyra av hästtransport.
Sen tycker jag att man får mycket generellt från min klubb. Mycket hög kvalité på ridskolehästarna och bra stallpersonal och instruktörer, visserligen åtnjuts detta inte endast genom medlemskap utan då när man är ridskoleryttare och/eller har häst uppstallad. Men det är en fin anläggning med flertalet innomhusmaneger, ridbana utomhus med tak och belysning, fina bommar/stöd inne och ute, fantastiska ridvägar för att rida ut/klättra/fälthinder, ängsmark, sjöar osv med tillgång till ytterligare hinderpark och dressyrbanor 5-15 min skrittavstånd (lätt att variera sin ridning!). Dom erbjuder också fullservice så jag tycker det är väldigt smidigt. Sen är min klubb nära innerstan, endast 5-6km, lätt att cykla dit eller åka kommunalt, det gör att den är dyrare än många andra klubbar men den bekvämligheten gör det väl värt det för mig som är i stallet varje dag.