Vad kostar det?

Sv: Vad kostar det?

Äh det va inget föresten...hehe räknade helt fel..;)
 
Sv: Vad kostar det?

Juste, jag är medlem i SKK också. Vet inte vad mycket det kostar.
 
Sv: Vad kostar det?

Okey...

Mat: ca 1000:-/månad (färskfoder)
Försäkring: 98:-/månad
Vaccination: 250:-/år
Rasklubb plus BHK: 600:-/år
Utrustning: Några tusen per år
 
Sv: Vad kostar det?

Flinisen skrev:
Klart hunden måste kosta. Det är ju fler utgifter än mat och veterinärutgifter. ;)
Vaccinationer
Mat
Leksaker
Kurser
Utrustning
Godis
Ben
Ev tävlingar
Försäkring
Medlemskap i SKK och rasklubbar


vaccinationer - ja
mat - inte mycket
leksaker - man kan göra själv!?
Kurser - Ja, om det finns bra sådana vilket det är ont om här på ön.
Utrustning - vadå för utrustning? Den enda utrustningen jag har är ett halsband och ett koppel
godis - Ytterst lite, vi kanske köper godis en gång om året och då en säck för hundra kr. Ger knappt hunden godis
Ben - hur mycket kostar det på en skala..?
ev tävlingar - Går inte på tävlingar
Försäkring - 1000 kr per år
Är inte medlem i nån klubb.

Att vara medlem i en klubb - delta i tävlingar/träningar - köpa massa leksaker - Gå kurser - köpa utrustning är INGET måste, vi är hobbyhund ägare. Enda anledningen till att jag har hund är för sällskapet, vi är bästa polare. Vi går inte på tävlingar/kurser eller liknande, ändå är hon en utav de mest väluppfostrade hundarna jag någonsin träffat.
 
Sv: Vad kostar det?

zillax89 skrev:
vaccinationer - ja
mat - inte mycket
leksaker - man kan göra själv!?
Kurser - Ja, om det finns bra sådana vilket det är ont om här på ön.
Utrustning - vadå för utrustning? Den enda utrustningen jag har är ett halsband och ett koppel
godis - Ytterst lite, vi kanske köper godis en gång om året och då en säck för hundra kr. Ger knappt hunden godis
Ben - hur mycket kostar det på en skala..?
ev tävlingar - Går inte på tävlingar
Försäkring - 1000 kr per år
Är inte medlem i nån klubb.

Att vara medlem i en klubb - delta i tävlingar/träningar - köpa massa leksaker - Gå kurser - köpa utrustning är INGET måste, vi är hobbyhund ägare. Enda anledningen till att jag har hund är för sällskapet, vi är bästa polare. Vi går inte på tävlingar/kurser eller liknande, ändå är hon en utav de mest väluppfostrade hundarna jag någonsin träffat.

Det beror ju på vad du har för ras men om du bara har sällskapsras och ingen reggad SKK hund så förstår jag att det inte kostar nåt. Med utrustning menar jag...säng, matskålar, koppel, halsband, klotång, borstar, effileringssax. Ja allt man kan behöva till sin hund!
 
Sv: Vad kostar det?

Flinisen skrev:
Klart hunden måste kosta. Det är ju fler utgifter än mat och veterinärutgifter. ;)
Vaccinationer
Mat
Leksaker
Kurser
Utrustning
Godis
Ben
Ev tävlingar
Försäkring
Medlemskap i SKK och rasklubbar

så kan jag plussa på med:
Böcker
Tidningsprenumerationer/Lösnummer

Båda ganska onödiga, men sååå roliga att ha!
 
Sv: Vad kostar det?

Har en pekingese och en Yorkshire terrier..

så våra hundar kostar oss ca 1500 kr/mån- då inkl,mat och försäkring Bara.

sen får vi tilllägga Yorkens speciella hundschampo varje mån på ca 300kr. (hon har problem med huden)
sedan hennes årliga tandläkarbesök går på ca 800+ kr

sedan har vi ju vacciantioner 1-2 ggr/år och avmaskning på ca 5-600 kr samanlagt för Båda hundarna..

sedan blir det ju alltid ngn extra (oberäknad) utgift ifall ngt utav hundarna blir sjuka..

Så våra små hundar kostar oss ca 23.000kr/år


sedan min pojkväns hund,som är schäfer kostaer inte alls så mkt som dom små gör:D

även här har jag Inte tillräknat de ev.vet kostnader mm.

maten gå väl på ca 300kr/mån
försäkring ca 200kr/mån
vacc + avmaskning ca 400kr/år
samanlagt ca 6400kr/år
 
Sv: Vad kostar det?

zillax89 skrev:
vaccinationer - ja
mat - inte mycket
leksaker - man kan göra själv!?
Kurser - Ja, om det finns bra sådana vilket det är ont om här på ön.
Utrustning - vadå för utrustning? Den enda utrustningen jag har är ett halsband och ett koppel
godis - Ytterst lite, vi kanske köper godis en gång om året och då en säck för hundra kr. Ger knappt hunden godis
Ben - hur mycket kostar det på en skala..?
ev tävlingar - Går inte på tävlingar
Försäkring - 1000 kr per år
Är inte medlem i nån klubb.

Att vara medlem i en klubb - delta i tävlingar/träningar - köpa massa leksaker - Gå kurser - köpa utrustning är INGET måste, vi är hobbyhund ägare. Enda anledningen till att jag har hund är för sällskapet, vi är bästa polare. Vi går inte på tävlingar/kurser eller liknande, ändå är hon en utav de mest väluppfostrade hundarna jag någonsin träffat.

jag och min familj är också "hobby-hundägare"..kolla hur mkt mina små hundar kostar årligen....
och då inte inräknat av den ev utrustningen som kan bestå allt ifrån koppel,mat skålar,klotång,borstar mm...

sedan är jag givetvis medlem i alla rasklubbar av de raser jag själv äger (alltså,pekingese,york och schäfer) sedan medl. i SKK å i SHU ..;)
 
Sv: Vad kostar det?

2 åldriga whippettikar:

15 Kg Eukanuba/ kvartal: 540 kr
Försäkringar: hmmm, ca 1500 kr/hund och år
Vaccination: 100 kr/hund och år (världens bästa och billigaste veterinär!)

Under de år jag har haft mina pantertanter har de fått några mag-tarm katarr, brytit sporrar, livmoderinflammation (defekt livmoder) och spondylos i nacken (inget som gör ont eller hindrar henne, måste dock använda sele). Försäkring är ett nödvändigt ont som verkligen har lönat sig under dessa 12 år!!

Årskostnad (grund) blir typ 2500 kr/hund men som med allt har det blivit dyrare :) Inköpspriset på min äldsta var 2000 kr, då var hon BIR valp... Nu börjar priserna krypa uppåt 13000 kronor! :eek: Blandraser fick man i princip gratis, tänk vad tiderna ändrar på sig (=
 
Sv: Vad kostar det?

Suuz skrev:
Inköpspriset på min äldsta var 2000 kr, då var hon BIR valp... Nu börjar priserna krypa uppåt 13000 kronor! :eek: Blandraser fick man i princip gratis, tänk vad tiderna ändrar på sig (=

OHH haha skoja Inte! priserna har bokstavligen blivit SKYHÖGA! å vette f*n ifall aveln har blivit bättre på ngt sätt....:angel: :cool:

näe skämt å sido,jag förstår de höga priserna på de hundar som tex föder såpass få valpar/kull (syftar på de mkt små raserna) men inte fasen en helt "vanlig" hund ska kosta över 12 000 kr!

minns när vi köpte våran setter tik,kostade knappt "hela" 7000 kr,en valp fr samma uppfödare kostar i dagsläget ca 10-11 000 kr..å det är inte ens 10 år sedan vi köpte våran!

det är sjukt mkt som har förändrats de senaste 10 åren,men VARFÖR?! ja det har jag aldirg riktigt fått klart för mig...

MEN å andra sidan-vad gör man inte för att få den hund man VILL ha:love:
 
Sv: Vad kostar det?

Min borzoi kostar:

Mat: ca 500 kr /mån
Bajspåsar: 40 kr / mån
Försäkring: 217 kr / mån (agria)
Vaccination: 400 kr /vart annat år
Fästingmedel: ca 600 kr/ sommar
Godis : ca 300 kr/ år

Så ska det tas bort tandsten också...

Kan upplysa om att ett sår på hornhinnan kostade över 5000 kr i veterinärkostnad innan det var läkt, en stor del togs av försäkringen, men långt i från allt.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad kostar det?

valpar är dyrare dom förstör ganska mycket beroende på hund vissa kanske inte alls gör det
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 841
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 674
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 810
Senast: geting
·
Övr. Hund Hej igen! Undrar hur mycket pengar ni lägger ner på hund/ hundar i månaden? Inkl. Försäkring, hundfoder, mediciner osv. håller på räknar...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 485
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp