Vad? Kanin?

S

Sanoh92

Jag undrar lite mer om det där med kanin utställningar och kaninhoppning, behövs vaccination eller vad behövs?

Sedan undrar jag även vad min dvärgvädur är för färg då det inte stod med i stamtavlan, många saker som löp nummer & namnen på hans föräldrar stod inte med heller, måste det göra de?

Men allafall här är några bilder på min kanin :

Bild205.jpg

Bild207.jpg

Bild209.jpg

Nå tacksam för alla svar om utställning/hopptävling och vad han är för färg :p Allt är välkommet :D

Sv: Vad? Kanin?

Ingen som vill svara mig :D? visa gärna bilder på era kaniner med ;)

Du kan inte ställa ut honom för hans färg är inte godkänd för utställning. Han är mest troligt en white brun zobelsiames eller kanske brun Viltsiames. Detta ser man på att han har vita öronkanter och vitt runt nos och ögon. Hade han inte haft detta hade han varit en zobelsiames som hade gått att ställa ut. Hoppa kan man göra med alla kaniner. Du behöver inga vaccinationer alls.

Är det säkert? Vad menas med vita öronkanter & nos & ögon? Jag har inte sett att han är det, hans ser ljusare ut på bilderna än vad han är & han är rosa runt ögonen har jag sett & min mamma har sett att han är rosa runt öronen.. Inte så lätt att se på bilderna kanske, har tyvärr inga bättre just nu(han är inte så vit som han ser ut och hans öron är något mörkare plus har han grått i svansen med) men ska kolla upp det med hans uppfödare.... Kommer tyvärr inte ihåg vad hans färger på hans föräldrar var då stamtavlan är hemma & jag är inte hemma nu men jag tror de var i något mörkare färg än honom, hans syster var allafall mer ljusgrå än vit ...

Kan någon förklara vad min kanin är för färg, tänkte ju ha honom till utställning och kaninhoppning men än annan säger ju att han inte har godkänd färg för utställning:crazy: :confused: Han är vitöver nästan hela kroppen & långhårig ganska elektrisk päls för det mesta:devil:Någon som vet hur man ordnar det så pälsen ligger stilla? Jag försöker hinna bortsa han varje dag men det blir svårt busig & står typ rakt upp :confused: Han har ingen päls som brukar trassla sig utan det brukar hålla sig fint... Även har han börjat fälla mycket päls nu & börjat blivit lockig i pälsen , han var inte så när jag köpte honom för ca 3 veckor sedan, kan det tex vara att han stod i ett slags stall förut så att tempraturen blivit annorlunda? Allafall lite mer om hans färg ska jag berätta , han är som jag sagt typ hel vit på kroppen förutom svansen som har många täckhår över med slags ljusgrå färg tror jag . han har gråa öron men ändå är hudfärgen typ rosa så håren på öronen är nog den gråa färgen & han är korthårig på öronen, lite mörkare än väldigt ljusgrå men ändå inte för mörka , han har också lite mörkare färg runt öronen . Han har rosa ringar runt ögonen & har inga hår strax där & han nos är grå typ färgen som på öronens hår, kanske ljusare plus så är han grå runt nosen och så, är typ gul under tassarna och tror inte det är smuts då det verkar inte gå bort allst någon gång inte för jag badat honommen det sitter alltid där. har inte tittat så noga hur klorna ser ut men tror de är genomskinliga... Vore jätte tråkigt om han inte är godkänd för utställning då han är jättesnäll att hålla på med :), hans ögon skiftar i olika färger som röd brun svarta men också blått.... Jag har sett en bild på en zobelsiames blå som är lik honom... visa gärna bilder på era liknande kaniner som honom.... Vill ha hjälp av alla , hoppas verkligen hans färg är godkänd :crazy:

Senast ändrad av en moderator:

Jag menar inte färgen på huden runt hans ögon utan om du tittar noga på din första bild så ser du att den pälsen som går i en cirkel runt ögonen är vit sedan är han ljusgrå. Och om hans klor är genomskinliga är detta ytterligare ett tecken på att han är ngn av de färger jag nämde. Annars hade han haft hornfärgade klor. Han är bebis eller? Isåfall blir pälsen bättre när han får vuxenpäls. DEt gula under tassarna är missfärgning från urin. Det är svårt få bort. Håll rent bara. En ryktsten kan skrapa bort de yttersta håren som är gula så det blir lite bättre. Vissa kaniner har kritvita tassar andra gula, de är helt enkelt olika noggranna med att putsa sig och var de kissar.

Liknande trådar

Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 722
Senast: Fraegd
·
Övr. Djur I hundforumet har de ju en tråd med bukehundarna, så jag tänkte vi kanske kunde ha en tråd här med med Bukarnas andra djur. Bild och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
23 069
Senast: Migo
·
Ekonomi & Juridik Jag behöver lite råd angående start av firma! Tänkte starta upp en enskild firma, och behöver ta ett lån (under 100 000 kr). Men för...
Svar
15
· Visningar
3 654
Hemmet Nu behöver jag tips och råd från vem som helst. Jag är född och uppvuxen i Holland. Mamma kommer ifrån Småland och när jag var 2 år...
Svar
5
· Visningar
1 758

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka