Sv: Bukarnas andra djur
Tja, alla djuren lägger jag inte in men några av dem kan jag bidraga med.
Först och främst Marodör-gänget. Longhorn-Leghorn med sina medbrottslingar. De har nästan alltid nåt ofog i görningen.
Flocken består just nu av Longhorn-Leghorn med fru, svarthönan Berta (som fått för sig att ruva NU!!!), Maran (Maran såklart) och ett gäng blandisar.
Har dragit ner rejält på fjäderfäna just nu.
Min prins, min (s)katt min älskling, Bengt som just nu är rejält skadad.
Han har antingen, av skadans typ, blivit påkörd eller sparkad av nån av hästarna. Han älskar att stryka sig mot deras ben.
Bengt är en bonnkatt som fyller 1år i oktober.
Bengt är gårdens vallningspisse och alla rävars skräck.
Han har varit med mig och hundarna hos fåren ända sedan han var bebis och ibland kastar han sig handlöst in i vallningen och föser & driver undan flocken från hundarna. Snacka om att jyckarna blir frustrerade.
Tokfan har även kastat sig, fullständigt rabiat, över en räv som kom smygandes över gräsmattan. Den var ute efter ankorna men jag tror den kom av sig. Både jag och hundarna såg nog ut som stora fån
där vi stod och stirrade på galningen som vägrade ge sig. När han väl släppte tog hundarna över och jagade iväg rödingen.
Sen har vi min lille buse, Kurt (alias Krut. Han spottar och fräser när han blir 'upprörd'). Fick honom i födelsedagspresent av en kompis. Jag har alltid velat ha en röd katt och när jag äntligen lyckas få fram en av från en av alla kullar som fötts här så ger jag honom till henne.!?.
Nu 'gav hon tillbaka en'.
Kurt är min lille 'själpreda' i trädgården. Står jag och planterar eller rensar i nån rabatt så gäller det att ha koll på den lille ligisten. Han älskar att 'hjälpa' till.
Han river upp och sliter sönder mina växter. Tur att matte älskar den lille fisen. I slutet av April i år såg denna busen dagens ljus.
Han räknas också som bonnakatt då vi inte vet vad som ligger i botten på denne semilånghåriga herre.
Får och hästar finns här också på gården.
Ankor och en katt till finns här men ankorna har jag inga kort på och katten har jag inte sett på länge.
Han gillar inte hundarna så han visar sig nästan bara för syrran. Jag har alltid de äckliga hundarna med sig så mig vill han inte till.