Vad kan man vänta sig?

Raven_

Trådstartare
Bekanta till mig har köpt en ny hund, rottweiler/am. bulldog. Vad kan man förvänta sig av en sådan blandning? Blev riktigt orolig när jag hörde detta, det är inga personer som har tid med en till hund. De har 4 barn, en toypudel o katt.
Deras tidigare hundar har fått avlivas alt. blivit omplacerade.
Valpen är 12 veckor och väger 10 kg, så han kommer bli stooor.
Men, vad kan man förvänta sig mentalt av denna blandning? Hunden i fråga kommer förmodligen bli understimulerad och det för ju inte med sig några positiva sidor. Försökte avråda de från köpet utan resultat. :mad:
 
Sv: Vad kan man vänta sig?

det är jag väl medveten om. Men nån som har erfarenhet av raserna kanske kan tänka sig hur hunden skulle kunna bli.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 632
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 278
  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
12 221
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
2 021
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp