Vad kan man göra?

N

nalle

Jag vet en shettis på över 20 år som står i en ladugård utan fönster utan hästsällskap (möjligen ankor till sällskap)hela vintern och får alltså inte komma ut på hela vintern. På sommaren får den vara ute några timmar/dag i en liten skogshage. Är detta lagligt? Jag har tyvärr inte sett ponnyn på nära håll men jag tror att den får mat och mockat. Men får man verkligen ha en häst så? Förstå vad tråkigt den måste ha det. vad kan man göra?
 
Nej man får inte ha häst så. Har du pratat med ägaren och förklarat att den måste få sällskap och motion? Om det inte hjälper så tycker jag att du ska anmäla!
 
jag tycker du skall ringa jordbruksverket å anmäla,
eller det länets huvud veterinär.
dom har rätt att undersöka en sådan sak och i min mening
skall inte en häst/ponny hållas så der
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 103
Senast: Juli0a
·
Hemmet Jag förstår inte varför det är lagligt att röka på balkong så det kommer in i andras lägenheter. Vi har nu i ett par år haft stora...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
8 618
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 201
Senast: tanten
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 553
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp