Vad kan jag göra mer???

N

Naabi

Jag har två söta katter. Den ena katten gick ut för två dagar sedan och har inte visat sig sedan dess. Jag har gått runt i byn och pratat med grannar och klistrat upp lappar och letat efter henne överallt. Vad kan jag göra mer? Jag är höggravid och ska föda vilken dag som helst. Jag borde egentligen tänka på förlossningen - men jag kan inte. Jag kan inte tänka på någonting annat än min lilla kissekatt just nu. Känner mig helt desperat. Vad kan jag göra mer??? Hjälp!!!

Sv: Vad kan jag göra mer???

Du har väl gjort det du kan, det som återstår att göra är väl att ringa polisen. Om du har katten märkt så är det ju bra.
Oftast som mest (har hänt mig ett antal gånger) brukar dom hitta sin väg tillbaka. Har varit med om en kisse som var borta i 2 v. och kom tillbaka som inget alls hade hänt. Det du också kanske ska tänka på är att katter är dukiga på att ta sig långt.

Hoppas att kisse katten kommer tillbaka!

Och lycka till med det lilla knytet!

tack Heulwen!
Jag har sms:at till henne och hoppas att hon svarar.

Senast ändrad av en moderator:

Har ni något lokalt katthem? I så fall kan det vara bra att ta kontakt med det. Sätt upp lappar i affärer och på andra ställen där många läser; på ytterdörrar i flerfamiljshus och liknande. Annons i tidningen når många. Hoppas att din katt snart är hemma!

åh jag förstår precis hur du känner dig. min kissekatt Simba gick ut igår eftermiddas och vi har ropat på han o inte sett honom sen dess. visserligen har han vart borta två ggr tidigare en gång 3,5 dygn, för inte så länge sen 7,5 dygn alltså en vecka. men jag är ju orolig såklart, det är mitten av november o kallt o regnigt. skitledsen är jag o jag orkar inte att detta skulle hända igen med tanke på att jag måste plugga. men allt jag gör är att tänka på och sakna min kisse. om han inte kommer hem inom ett par dar så ska jag sätta upp lappar o sådär. man är så jäkla rädd att nåt hänt eller att kissen är instängd. så ja, hoppas din kisse kmr hem snart och min också. det måste han göra .

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 226
Senast: Marvin
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 588
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
2 277
Senast: Eva S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama