Vad kan detta vara?

A

alittledream

Upptäckte detta när jag var ute hos hästen idag. Gallor? Den på mulen är mycket större i verkligheten..

LGIM0015.jpg

Närbild av den på rumpan
LGIM0010.jpg

konsrtigt.jpg

Sv: Vad kan detta vara?

Lite svårt att se på bildenrna, mörka.

Som sagt, galor är det inte men jag kan tänka mig du menar vätskeutfyllnader ??

Det KAN ju ha blivit av att hästen slagit i men då ska den ha gjort det rejält, typ ramlat omkull på asfalt eller blivit sparkad direkt på muskel.

Snarare nån typ av allergisk reaktion, typ nässelutslag ??

Svårt att se....

Sv: Vad kan detta vara?

Ja, jag vet att gallor sitter på benen men jag blev så kluven när jag såg detta. Precis som en galla fast på fel plats. Slagit sig tror jag inte, han går med 600g täcke så det ska nog mycket till isåfall. Den vid mulen har jag ingen aning om...

Liknande trådar

Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 984
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Måste få lite feedback och höra om nån har några liknande erfarenheter. Min häst som blir 6 år i år visade sig ha mask, 600 på lilla...
Svar
5
· Visningar
746
Senast: lundsbo
·
Hästvård Hej, min häst upptäcktes ha hovledsinflammation hos veterinären för 2 veckor sen. Blev sprutad och fick metacam i 10 dagar. Hon är nu...
Svar
1
· Visningar
363
Senast: Grazing
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 428
Senast: Zetly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar