Vad kan detta vara?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare alittledream
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 852
A

alittledream

Upptäckte detta när jag var ute hos hästen idag. Gallor? Den på mulen är mycket större i verkligheten..

LGIM0015.jpg

Närbild av den på rumpan
LGIM0010.jpg

konsrtigt.jpg

Sv: Vad kan detta vara?

Lite svårt att se på bildenrna, mörka.

Som sagt, galor är det inte men jag kan tänka mig du menar vätskeutfyllnader ??

Det KAN ju ha blivit av att hästen slagit i men då ska den ha gjort det rejält, typ ramlat omkull på asfalt eller blivit sparkad direkt på muskel.

Snarare nån typ av allergisk reaktion, typ nässelutslag ??

Svårt att se....

Sv: Vad kan detta vara?

Ja, jag vet att gallor sitter på benen men jag blev så kluven när jag såg detta. Precis som en galla fast på fel plats. Slagit sig tror jag inte, han går med 600g täcke så det ska nog mycket till isåfall. Den vid mulen har jag ingen aning om...

Liknande trådar

Hästvård Köpte ny ponny för ett par månader sedan och har upptäckt springmask Räcker det att avmaska den smittade ponnyn eller måste jag avmaska...
Svar
7
· Visningar
610
Senast: Johannna1
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
4 944
Senast: MayGrace
·
Hästvård Har ni erfarenhet av lymfangit där ni inte hittar något sår på 5 dagar men benet är som en stolpe, på kvällen på 5e dagen har det... 10 11 12
Svar
236
· Visningar
18 871
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
503
Senast: Mearas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Donald Trumps andra presidentperiod (2)
  • Utemöbler
  • Vad gör vi? Del CCXI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka