Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är faktiskt så att skimmeln med fux som grundfärg ändå blir grå när den börjar blekas.Om fölet föds fux men blir skimmel hur bleknar det då? Jag menar hur ser det ut under tiden? Blir den stickelhårig fux? Tänker på föl som föds svarta som blir skimlar blir ju sådär snyggt mörkgrå först... Vad blir fuxen - rosa? =)
Den har definitivt svart som grundfärg. Huruvida den blir skimmel får nog tiden utvisa, när den börjar fälla av fölpälsen. Men det påstås av dem som sett många skimmelavkommor födas, att de som har svart grundfärg är kolsvarta när de föds om de tänker bli skimlar och sådär grå om de tänker behålla den svarta färgen."knapplån"
Vad tror ni att det blir för färg på denna fölunge?![]()
Hon är född gråaktig, hoppas det syns på bilden. Det sägs ju att svarta hästar föds grå. Hennes mamma är e: master och är mörkbrun. Hon är e: Rubinrot som ju är skimmel. Vad tror ni?
Hänger på med några frågor. (som inte har med avkommor och göra, hoppas det är ok?)
Hur mörk kan en isabell vara? Har ett sto från Estland. Har bara hennes stam på pappans sida, så hon räknas som blandras. På vintern är hon jättemörk, hon ser svart ut. Men på slutet av sommaren har hon bleknat och blivit gulare. Eftersom jag kör henne då har hon ett mörkare kors av selen. Enligt passet är hon en mörkfux. Pappan, farfar och farmor är också mörkfuxar (enligt passet) Mamman fux.
Jag har ingen bild på henne från vintern, den ena bilden är tagen i början av juni och den andra i mitten av juli. Men man kan nog se en viss skillnad