Vad jag blir trött på...

Aliil

Trådstartare
...hundägare som släpper sina hundar vind för våg. För ca 1,5v var jag och en bekant ute i skogen (motionsspår) när en lösspringande hund kommer mot oss och inte en enda människa i synhåll. Då jag trodde att det var en hund som hade rymt försökte jag locka till mig hunden (mitt sällskap höll då i min hund). Då den var mycket skygg lyckades jag inte få tag i den. Dock dök ägaren upp efter mycket och länge och då vände hunden om och sprang tillbaka. Ägaren vände om och tog en annan väg.

Idag var jag själv ute med hunden på samma motionsspår. Och samma hund kommer springandes mot mig och hunden och utan ägaren syndes:grin: Hade fullt upp med att försöka hundra hundarna på att hälsa på varandra (tack och lov att han e skygg).

När ägaren till sist dök upp och hunden vände om gjorde jag samma sak. Kom i kapp ägaren och sa på ett diplomatiskt sätt att det kanske inte e så bra att hon har hunden lös iom att den springer så långt i förväg. Men vet ju aldrig om den möter på en hundaggressiv hund och blir då biten. Det skulle ju vara synd.

Fick då till svar: Jaha, det e ju ändå inte jag som behöver betala vetkostnaden utan att det e den andra hundägaren som får göra det:eek: Då ändrade jag min taktik och sa: Jo det har du ios rätt i. Men tänk om det e en hundrädd människa som han stöter på. Det finns ju dom som e livrädd för hundar, ffa en lösspringande.

Svar: Väljer dom att gå här får dom faktiskt räkna med att stöta på hundar. Och kan dom inte det här dom inget här att göra. Jag har rätt att ha min hund lös:eek:

Jag: Det råder koppeltvång här. Det vet du väl?

Svar: Det skiter jag fullständigt i. Vill jag ha min hund lös har jag det.

Jag vart helt förstummad över att det finns såna hänsynslösa människor. Att inte ägna en enda tanke på andra människor går över mitt förstånd.

Sv: Vad jag blir trött på...

Låter som ni promenerat i Göteborg?

Skämt åsido, korkade hundägare finns det överallt och tyvärr är det ju dom som sticker ut :/

Nu kanske jag är ute och cyklar, men borde inte den hundägaren få betala själv eftersom den visade så stor hänsynslöshet?

Kan nästan hoppas att det händer något så ägaren börjar ta sitt ansvar! Fy 17 för sådana människor!

Hugger tex min hund får jag vackert betala:cool: Dock hade iaf jag blåvägrat med hänvisning till att hon inte hade koll på sin hund.

Jo, känns som om man hade velat springa bort fort som fan om det hände något med en sådan ägare.
Det är nästan synd att man har så mycket moral själv ibland.

Mm ibland blir man ju minst sagt förvånad, din historia låter ju nästan extrem...

Träffade på en hund på en sen kvällspromenad häromdagen. En 7månaders chihuahua. När ägaren inser att jag kommer (de var precis utan för sin tomt) ropar hon och kollar så att min hund var kopplad (ja). Hennes var lös, springer runt och skäller och har sig. Typiskt osäker men nyfiken hund. Försöker gå förbi, hon skiter i att försöka få tag på sin utan säger bara att han är ung och snäll.
Jag upplyser henne om att min hund har ont och jag vill därför att de inte ska hälsa. "Ja, men det märker han nog i så fall". Njae, inte riktigt...
Nu är ju min hund snäll men tänk om? (och har inte ont längre).

Jag blir helt matt i kroppen av att höra såna historier! :(

Där jag bor är området ungefär som en rastgård för dårar, ingen har koll på sin hund och det händer dagligen att jag stöter på folk med hundar som beter sig direkt olämpligt..

Det enda som faktiskt funkat för mig är att bete mig som en hysterisk galning, jag börjar gapa om polisanmälan och beter sig verkligen som att jag kommer få en psykbryt.. kanske inte så bra, men jag har helt enkelt inget tålamod för idioter så då beter jag mig som en själv med det stora undantaget att jag har KONTROLL på min hund.

Hoppas hunden springer bort (utan att skada sig eller så) och blir plockad av snuten så hon lär sig en läxa! :devil:

Hårresande.

Hon tänker inte på att hennes hund får ont om den blir biten. Och om ägaren med den stackars hunden som råkar bita gör som hon själv gjorde första gången, vänder på klacken och försvinner. Då står hon där med skägget i brevlådan och får betala själv i alla fall. Vissa tänker inte längre än näsan räcker.

Tillägg: Bästa sättet att få den lösa hundens ägare att få fart på fötterna är nog om man säger att min hund har loppor, löss eller kennelhosta.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker... 23 24 25
Svar
492
· Visningar
37 833
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar... 2
Svar
32
· Visningar
13 072
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 993
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 474
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka