Aliil
Trådstartare
...hundägare som släpper sina hundar vind för våg. För ca 1,5v var jag och en bekant ute i skogen (motionsspår) när en lösspringande hund kommer mot oss och inte en enda människa i synhåll. Då jag trodde att det var en hund som hade rymt försökte jag locka till mig hunden (mitt sällskap höll då i min hund). Då den var mycket skygg lyckades jag inte få tag i den. Dock dök ägaren upp efter mycket och länge och då vände hunden om och sprang tillbaka. Ägaren vände om och tog en annan väg.
Idag var jag själv ute med hunden på samma motionsspår. Och samma hund kommer springandes mot mig och hunden och utan ägaren syndes
Hade fullt upp med att försöka hundra hundarna på att hälsa på varandra (tack och lov att han e skygg).
När ägaren till sist dök upp och hunden vände om gjorde jag samma sak. Kom i kapp ägaren och sa på ett diplomatiskt sätt att det kanske inte e så bra att hon har hunden lös iom att den springer så långt i förväg. Men vet ju aldrig om den möter på en hundaggressiv hund och blir då biten. Det skulle ju vara synd.
Fick då till svar: Jaha, det e ju ändå inte jag som behöver betala vetkostnaden utan att det e den andra hundägaren som får göra det
Då ändrade jag min taktik och sa: Jo det har du ios rätt i. Men tänk om det e en hundrädd människa som han stöter på. Det finns ju dom som e livrädd för hundar, ffa en lösspringande.
Svar: Väljer dom att gå här får dom faktiskt räkna med att stöta på hundar. Och kan dom inte det här dom inget här att göra. Jag har rätt att ha min hund lös
Jag: Det råder koppeltvång här. Det vet du väl?
Svar: Det skiter jag fullständigt i. Vill jag ha min hund lös har jag det.
Jag vart helt förstummad över att det finns såna hänsynslösa människor. Att inte ägna en enda tanke på andra människor går över mitt förstånd.
Idag var jag själv ute med hunden på samma motionsspår. Och samma hund kommer springandes mot mig och hunden och utan ägaren syndes
När ägaren till sist dök upp och hunden vände om gjorde jag samma sak. Kom i kapp ägaren och sa på ett diplomatiskt sätt att det kanske inte e så bra att hon har hunden lös iom att den springer så långt i förväg. Men vet ju aldrig om den möter på en hundaggressiv hund och blir då biten. Det skulle ju vara synd.
Fick då till svar: Jaha, det e ju ändå inte jag som behöver betala vetkostnaden utan att det e den andra hundägaren som får göra det
Svar: Väljer dom att gå här får dom faktiskt räkna med att stöta på hundar. Och kan dom inte det här dom inget här att göra. Jag har rätt att ha min hund lös
Jag: Det råder koppeltvång här. Det vet du väl?
Svar: Det skiter jag fullständigt i. Vill jag ha min hund lös har jag det.
Jag vart helt förstummad över att det finns såna hänsynslösa människor. Att inte ägna en enda tanke på andra människor går över mitt förstånd.