Vad innebär lösdrift?

F

firebirdie

Hur ser det oftast ut?
Vindskydd och så förstår jag att det finns, men brukar det finnas någon plats för sjuka eller hästar som av annan anledning behöver stå inne?

Berätta alla erfarenheter ni har :)

Sv: Vad innebär lösdrift?

här sa inspektören (när dom tittade och godkände vår ligghall) att man måste ha sjukboxar att tillgå även om man har hästen på lösdrift. kommer inte ihåg hur många hästar/box reglerna va för vi har stall/boxar till samtliga om vi skulle vilja/behöva det av någon anledning.

annars har vi en stor ligghall med halmbädd som gödslas varje dag, fri tillgång på hösilage samt stor kuperad hage.

lösdrift i sig innebär för mig att hästen själv kan välja om den vill stå inne eller vara ute, annars är det ju samma skötsel som på en stallad häst.

Liknande trådar

Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 678
Senast: jemeni
·
  • Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
15 560
Senast: Hedinn
·
Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
809
Det här. Jag hade en kollega inom autismspektrat en gång. Han fungerade i de allra flesta fall som "alla andra" så det var inget man...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
5 065
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.