Vad ingår i ett dressyrprogramm i körningen när man tävlar?

Sv: Vad ingår i ett dressyrprogramm i körningen när man tävlar?

Övergångar trav/skritt/halt, ryggning, mellantrav, volter, serpentiner. I de svårare programmen även samling, ökad trav och enhandsfattning.

Jag har bara tävlat lätta klasser och då komponerar du inte ett eget program utan alla kör samma.

Vad är det för mått på volten/ridhuset för det mesta?

Volten är på 20 meters volt.

Nej, volten är 20 meter. Ibland är banan 40 * 100 och då blir volten på medellinjen.
Det finns inomhusprogram o utomhusprogram, banorna är olika stora och det blir tre serpentiner inomhus o 4 utomhus.

Att galopp inte ingår beror säkert på tradition och säkerhet. man galoppade säkert inte med gigg o fina damer därbak. Pampig trav ska det vara. Galoppen spar man till maraton! Wehaa!

Galoppen är på gång i ett svårklassperogram har jag hört. Galopp i lätt klass hoppas jag verkligen att det inte blir!

Beställ ett TR, där har du alla regler samt alla programmen samlade.

En volt är ju en cirkel, så den är 20 meters cirkel. 20 meter i diameter alltså, 20 meter åt alla håll...

En bana inomhus är 20-40 meter * 60-100 meter...

Hmmm om du tittade på vad jag svarade på, jag svarade på hur stor volten är, inte nåt om ridbanan...

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 607
Senast: co-SMAD4
·
Skola & Jobb Ja, som rubriken lyder. Är det viktigt för er chef och hens chef hur ni mår?
2 3 4
Svar
76
· Visningar
4 291
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?