Vad i hela friden gör vi? Del XXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och är sur att jag inte kan sy för hand. :mad:

Nej nu tänker jag åka till stallet och höstfixa mina pallkragar! Ska ta upp all jord och lägga markduk under i hopp om att det ska bli mindre ogräs nästa år. Gräva ner mer kompost och plantera morot inför nästa år. Kanske vitlök?
Fast gräver jag ner kompost kan jag kanske inte plantera än, eller det kanske kvittar. Är ju vanlig planteringsjord ovanpå.

Det har dom lyckats med på mig också när jag låg inne då jag nästan blev ihjälsparkad. Jag var nog så elak så dom sparkade ut mig i förtid. :o
Jag skulle in och ta bort stygnen om en vecka sa dom men jag hörde aldrig nåt så don tog veterinären bort. På återbesöket sa läkaren "ja visst ja, vi glömde ju kalla dig när stygnen skulle tas". "Inga problem för dom tog distriktsveterinären bort" sa jag, stackars läkaren höll på att få ett frispel. :rofl:
När jag gick till VC för omläggning av titthålssåren på knät så tänkte jag passa på att boka tid för borttagning av stygnen, som jag blivit tillsagd efter operationen. Hade till och med papper på det. Plåstren hade blött igenom på ett dygn efter och jag hade inte fått med eget material till det, därför gick jag till VC. Både jag och sköterskan blev oerhört förvånade när plåstren var av för inte var jag sydd inte, bara tejpad! Inget fel i det i sig, men varför då skicka med order om stygnborttagning?? :banghead:

Va? :confused: :confused:
jag kopierade förra rubriken och lade till I
Sorry, läste galet tror jag :D

När jag gick till VC för omläggning av titthålssåren på knät så tänkte jag passa på att boka tid för borttagning av stygnen, som jag blivit tillsagd efter operationen. Hade till och med papper på det. Plåstren hade blött igenom på ett dygn efter och jag hade inte fått med eget material till det, därför gick jag till VC. Både jag och sköterskan blev oerhört förvånade när plåstren var av för inte var jag sydd inte, bara tejpad! Inget fel i det i sig, men varför då skicka med order om stygnborttagning?? :banghead:

Sorry, läste galet tror jag :D
Typiskt vården, den ena handen vet inte vad den andra gör och ibland verkar det gälla hjärnhalvorna med.

Grattis på födelsedagen! :banana:

Grattis @grodan21 och @Marita73 ! Hoppas att ni får en riktigt härlig dag båda två!

Själv känner jag mig nästan utsövd! :up: Sov åtminstone ända fram till klockan ringde! :D

Grattis @grodan21 och @Marita73 :)

dags att gå upp. Kopiera betygen och åka mot Falun vid 8. Hoppas intervjun går bra!

Grattis på födelsedagen @grodan21 och @Marita73 ! :banana:

Grattis @grodan21 och @Marita73 :banana::):D

Har precis vaknat och sitter nu och pluggar, väntar på att ugnen ska bli varm så jag kan grädda mina naanbröd:up:

Tack alla :)

Ligger fortfarande kvar i sängen. Hunden är dock rastad och pälsbollarna utsläppta. Försökt ringa samtal utan framgång. smärtstillad. Jobbar på kaffet..... Funderar på att ta en sväng på hästen. Hagen ska fixas också. Jag borde verkligen äta något men känns som att jag ska kräkas då.
Det kommer säkert nåt bra ur allt det här med tids nog men just nu är det tufft och jag känner mig så himla ledsen :(

Idag kl 15 ska jag prata med chefen om kollegan jag inte tål. Börjar tro att det är ngt fel på mig. Men jag klarar verkligen inte av genuint korkade personer

Pigge mår ytterligare lite bättre :) Han har gått från att vara blockhalt i helgen till 1,5 idag.
Nu fixa vatten till hästarna, duscha, handla och sen jobba. Måste plugga så mycket jag bara kan idag för imorgon har jag prov och om jag inte klarar det blir jag tagen ur tjänst.

Grattis @Marita73 och @grodan21 :)
4648679015_5ca546b8d6.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
250
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 46 47 48
Svar
955
· Visningar
36 213
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 162

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok