Vad i hela friden gör vi del XXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
:wtf: Värmeslag, typ.
Fick äntligen ner mina jordgubbsplantor i jorden, fyra av sex stycken har överlevt. En verkade dock ha slagit ner rötterna ordentligt för det kommer en ny liten planta på ett ställe där ena krukan stod :up:
Ska försöka få ner smultronen också, men för att göra det måste jag först gräva ur där pallkragen ska stå och jag orkar inte i värmen. Så jag hamnade vid datorn inomhus istället :angel:

Ombytt, check
Sminkad, check
Slarvat bort linfärjekortet, check :mad: jag måste ha det ju.. har inte lust att gå 45 minuter i onödan enkel väg. Speciellt på hemvägen efter jag har handlat..

@cili: Jag röstar fortfarande på detta experiment!

353F8D7B00000578-3640052-image-a-5_1465871193585.jpg

:D:D:D

:wtf: Värmeslag, typ.
Fick äntligen ner mina jordgubbsplantor i jorden, fyra av sex stycken har överlevt. En verkade dock ha slagit ner rötterna ordentligt för det kommer en ny liten planta på ett ställe där ena krukan stod :up:
Ska försöka få ner smultronen också, men för att göra det måste jag först gräva ur där pallkragen ska stå och jag orkar inte i värmen. Så jag hamnade vid datorn inomhus istället :angel:

Gräva?! :confused: Släng ut en markduk (låt den sticka ut en bit från kragen), på med kragen och i med jord :up: Dölj den utstickande markduken med täckbark :)

Jag är slö så det är vad jag gjorde när jag gjorde om pallkragarna vid växthuset :D

Gräva?! :confused: Släng ut en markduk (låt den sticka ut en bit från kragen), på med kragen och i med jord :up: Dölj den utstickande markduken med täckbark :)

Jag är slö så det är vad jag gjorde när jag gjorde om pallkragarna vid växthuset :D
Vi har en hel mängd rosbuskar som fått växa som de vill i kanske 10-15 år innan vi flyttade in. Markduk hjälper inte mot de :devil:. Måste få bort större delen av rötterna där kragen ska stå, annars växer de igenom (vis av erfarenhet :angel:).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 736
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 003
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
92
Senast: Gunnar
·
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 423
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar