Vad i hela friden gör vi del XXXI

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 013
  • Visningar Visningar 45 414
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha. Är det därför jag har vaknat varje timme? Skräpmåne :down:

Jag sover alltid dåligt några nätter innan fullmånen. Det har blivit värre med åren :meh:

Samma sak med åsk-känning, jag kan blir riktigt dålig innan det bryter ut. Samtidigt, mår jag rätt ok går det sällan rakt över även om det är jättekvavt. Det har också blivit värre med åren :cautious:

O_o :banghead: :banghead: :banghead: :grin: :turd:

Jag jobbar, frågor på det? :meh:

Sekretess på allt givetvis men jag blir helt KNÄPP på att ett stort och dyrt företag kan göra MYCKET stora fel som jag sedan får bena ut. Inte svårt att lösa egentligen men de får mycket pengar för det de gör och det är extremt viktigt att det blir rätt. Om de gör sådana slarvfel med det som är rätt enkelt att hålla reda på vad har de då mer klantat till? :cautious:

Det här med att jobba 10 timmars pass på natten verkar göra susen på vikten... För ca 1.5 vecka sedan 97.7 kg, nu idag 94.4 kg :up: Dels rör jag ju på mig hela tiden men dessutom äter jag betydligt mindre (men heller inte lika hungrig) :) Får hoppas det håller i sig -20 kg till :rofl:
Nu sova! God natt tråden :)

O_o :banghead: :banghead: :banghead: :grin: :turd:

Jag jobbar, frågor på det? :meh:

Sekretess på allt givetvis men jag blir helt KNÄPP på att ett stort och dyrt företag kan göra MYCKET stora fel som jag sedan får bena ut. Inte svårt att lösa egentligen men de får mycket pengar för det de gör och det är extremt viktigt att det blir rätt. Om de gör sådana slarvfel med det som är rätt enkelt att hålla reda på vad har de då mer klantat till? :cautious:
Varför känns det där som mer regel än undantag när det gäller riktigt stora företag? :meh::cautious:

Ibland förstår jag inte hur kaoset inte når media, det känns som att det skulle behövas ibland :down:

Hm, hade för mig att han stod upp tack vare skuggorna men minns säkert fel bara för att Daryun är min favorit :p Jag var mera fokuserad på ögonblicket när Arslan letade efter honom och sa att det var viktigare att Daryun var okej :love:
De har ju faktiskt stridit lite en gång tidigare också men då avbröts dem och Daryun fick lite hjälp av Narsus.

Det är mest bara mina egna tankar om att Arslans omhändertagare kan ha varit hans riktiga föräldrar. Och själva förgiftningen berättade han inte om förrän en bit in i mangan tror jag om jag minns rätt. Annars var hans barndom i mangan som den i animen.
Lika bra att Arslan blir kung så inget av de galenskaperna ärvs vidare :angel:

Jag är osäker på om jag har sett alla ovas, det verkade saknas en del på min sida. Var har du sett dem?
Men den där när gieve försöker få arslan att gå och ragga tjejer genom berätta historier om hur de andra mött sina kärlekar har jag sett :rofl: Arslan fick way too much power med allt glitter där i slutet :rofl:

Åh gud Innocentus, den där kungen :rofl::banghead::rofl: han påminner mig mycket om den engelske kungen henrik som dessutom halshögg sina fruar .. :angel::rofl:

Förresten, han mötte en blind tjej i mangan också men då var hon inte rik eller något sånt utan en dotter till vanliga pars invånare. Han reagerade dock lite på samma vis och sa åt soldaterna att de inte fick göra dem illa. Har dock inte kommit längre i mangan så återstår att se om han reagerar något mera på det eller om det finns en annan blind tjej i hans bakgrund. Men mangan gjorde honom inte särskilt sympatisk i mina ögon, det var snarare något självklart humaniskt att göra så det blev annorlunda i animen.
Nope det gjorde han inte, sorry~ :D
Ja, och den gången sa ju Daryun till Narsus att om han inte hade kommit och hjälp honom hade han varit illa ute, samtidigt som Hirmes klarade av att slåss mot båda samtidigt. Det säger en hel del om hur stark han är. Vilket gör att jag vill att han joinar Arslan ännu mer, bara för att! :p

Ja kanske. Arslan har ju skapat ett väldigt förtroende av folket nu och jag tror lite att det är därför kungen skickar iväg honom. För att han är ett "hot".

Ja, det är den OVAn jag menar med Gieve och Arslan, alltså jag dog. Såg du scenen efter eftertexten?
Den med Innocentus och Hirmes.

Jag har läst det, när de sover över hos några och soldaterna försöker våldta en blind tjej och Hirmes säger åt dem att låta henne vara, sen ser man honom ligga i sin säng med öppna ögon.
Jag undrar vad mangan gör med Irina och framförallt vilken roll hon kommer ha i animen. På ett sätt vill jag att Arslan ska träffa Irina och så kanske de tillsammans kan övertala Hirmes. Lite önsketänkande. :angel:

Vad jag läst om i mangan har de inte introducerat Irina, den blinda prinsessan som introducerades i animen.
Förresten nu när jag kikar igen, visst var den här bilden i mangan?
tumblr_o0ojz8aLfO1rljxhro1_500.png

Tjejen i vattnet är Irina (animen har den scenen när hon är i vattnet), så han tänkte definitivt på henne när han sa åt dem att inte röra den andra tjejen och sen ligger och funderar på varför han gjorde så, han ifrågasätter sig själv. Tänk om mangan kunde uppdateras lite fortare, som det är nu är animen flera mil i föväg. :eek:
Jag skulle nog älska mer om Irina och Hirmes historia i nån flashback i mangan, tror det brukar beskriva mer, men men.

Samtidigt så förklarade mangan att skuggornas ledare är snake king Zahnãk, han pratar om i kapitlet "Shadow of the snake king" om att hans vitalitet börjar återvända, och tänker man efter så sa han i animen att han var "vän" med Hirmes farfar, så han är definitivt ingen ungdom, men frågan är om han verkligen är den han påstås vara.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
250
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 26 27 28
Svar
547
· Visningar
15 310
Senast: sthu
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka