Vad i hela friden gör vi? Del XXVI

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Asko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 64 554
Status
Stängd för vidare inlägg.
:D Jag har en snäll singelkarl om det är någon som är intresserad, men han är inte så flyttbar dessvärre. Han största problem verkar vara att han är för snäll, han håller på och sliter ihjäl sig för att hans anställda inte orkar jobba... :meh: Tre ungar, den äldsta har jag inte träffat men de två yngsta är rara ungar som gillar att städa och fixar maten på egen hand. Enligt andras utsago är mannen visst också bra på att laga mat. :down:
I övrigt så har vi storstädning här hemma, jag fick som sagt panik hos mamma och eftersom jag inte får slänga där så åkte jag hem och börja slänga saker, det blir nog en hel del kassar med för små vinterkläder som bara ha blivit hängande vart efter barnen har växt ur dem. De är nu i tvättstuga och väntar på sin tur i tvättmaskinen innan jag packar ihop dem och fundera på om jag ska orka sälja eller om jag ska skicka iväg det till flyktingboende i höst.

Någon som har en bra lösning hur man har kepsar om man inte har en hatthylla? Kepsar används mycket här hemma men de blir gärna liggande på någon bänk, ramlar ner på golvet och så blir de dammiga... :meh: Jag försökte lägga dem i en korg men det var visst helt omöjligt att lägga tillbaka dem i den... :meh:

Jag skulle nog behöva åka och köpa lite flyttkartonger så att jag kan packa ner åt olika håll, jag hittar saker som ska till syrran också, barngrejer som kan vara bra att ha men kanske inte än. Tex en ullkappa som knappt är använd.

:D Jag har en snäll singelkarl om det är någon som är intresserad, men han är inte så flyttbar dessvärre. Han största problem verkar vara att han är för snäll, han håller på och sliter ihjäl sig för att hans anställda inte orkar jobba... :meh: Tre ungar, den äldsta har jag inte träffat men de två yngsta är rara ungar som gillar att städa och fixar maten på egen hand. Enligt andras utsago är mannen visst också bra på att laga mat. :down:
I övrigt så har vi storstädning här hemma, jag fick som sagt panik hos mamma och eftersom jag inte får slänga där så åkte jag hem och börja slänga saker, det blir nog en hel del kassar med för små vinterkläder som bara ha blivit hängande vart efter barnen har växt ur dem. De är nu i tvättstuga och väntar på sin tur i tvättmaskinen innan jag packar ihop dem och fundera på om jag ska orka sälja eller om jag ska skicka iväg det till flyktingboende i höst.

Någon som har en bra lösning hur man har kepsar om man inte har en hatthylla? Kepsar används mycket här hemma men de blir gärna liggande på någon bänk, ramlar ner på golvet och så blir de dammiga... :meh: Jag försökte lägga dem i en korg men det var visst helt omöjligt att lägga tillbaka dem i den... :meh:

Jag skulle nog behöva åka och köpa lite flyttkartonger så att jag kan packa ner åt olika håll, jag hittar saker som ska till syrran också, barngrejer som kan vara bra att ha men kanske inte än. Tex en ullkappa som knappt är använd.
Kepsförvaring:
En kompis har hängt upp en gren i hallen och fäst krokar på den. Där hänger ungarna sina kepsar. Inte riktigt såhär men något liknande:
Barnrum4-225x300.jpg

Så ruskvädrigt kallt här att jag fick lov att elda i köket och kontoret :cautious: Det ska ju vara sommar! :arghh:
Gråkallt som f:n här också så jag eldar möglig panel i kaminen. Måste bara dela med mig av en fråga på ett husforum, "Om man eldar möglig ved i kaminen, är det farligt? Jag menar, kan möglet sprida sig till skorstenen och förstöra den?" :rofl:

Limma fast starka små magneter på en bräda (eller på lämpligt underlag) och limma fast en liten bricka på varje keps, lämpligen under skärmen.

Funderar över framtiden. Är supernöjd med mitt yrke, men vill vidareutbilda mig. Har dock ingen kandidatexamen, vilket sätter käppar i hjulet. Sitter liksom fast i min roll...
Funderar på om jag ska plugga en kandidat i ett närbesläktat yrke, för att ha det att falla tillbaka på och för att ha den kandidaten som hjälp för att få plugga vidare. Men vet inte om man kan plugga det på deltid.

Fick nog nåt magsjuke virus igår. Nu mår inte särbon heller bra så vi går inte på något bröllop.....

Surt men, men jag orkar inte med bröllop.

@bumpo en av mina närmsta vänner bor här. Är bara uppe över helgen och hälsar på och äter massor med mat/onyttigt. :p

Vi har inte kommit iväg ännu, vi fastnade framför tvn och i duschen :p

Kan meddela @EmmaW att även om mitt plåster såg jätteäckligt ut ser stygnen fina ut :p (det är dock omöjligt att duscha utan att få vatten i armhålan :p )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka