Vad i hela friden gör vi? Del XXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som vet hur länge det tar för skatteverket att registrera en namnändring när brevet kommit in?

MvH - Otålig

P.s. viss lögn, snarare desperat då jag behöver det nya passet för att få ett visa för Kina och för en resa jag undervisar på den 12:e Juli :crazy:

Någon som vet hur länge det tar för skatteverket att registrera en namnändring när brevet kommit in?

MvH - Otålig

P.s. viss lögn, snarare desperat då jag behöver det nya passet för att få ett visa för Kina och för en resa jag undervisar på den 12:e Juli :crazy:
Ett par veckor tror jag det tog för min svärmor i höstas innan namnbytet hade gått igenom.

MvH - Otålig

Tog över en månad innan jag fick bekräftelsen.
Skulle ju också ha nytt pass i den vevan haha.
Och jag har ju inget annat leg

Hemma från loppisen, trött och frysen men med mindre saker och tyngre plånbok (mest pga mynten haha :D) 989 kr blev det efter att bordshyran är borträknad så lite över 1000 kr har jag sålt för. Inte illa! :grin: Blev dessutom av med rätt mycket skymmande grejer, 3 pussel, 1 vinterpäls jacka, ett helt gäng kläder (en kvinna köpte kläder för 300 kr med mängdrabatt och då tog jag 10-20 kr plagget) och ett gäng böcker :)

Ett par veckor tror jag det tog för min svärmor i höstas innan namnbytet hade gått igenom.
Tog över en månad innan jag fick bekräftelsen.
Skulle ju också ha nytt pass i den vevan haha.
Och jag har ju inget annat leg

Panik med andra ord :D

Det tar ju liksom två veckor för passet också :crazy: Men det här är liksom första perioden jag faktist har någon som helst tid med att fixa med det här, det har liksom inte funnits några luckor de senaste sex månaderna där det ens finns i närheten av tillräckligt med tid för att ändra med pass, olika visum och forskningstillstånd :crazy:

Det var inte ens att tänka på att försöka skicka brevet från Malaysia, man vet inte riktigt när det anländer då :meh:. Ett paket jag skickade den 5:e maj därifrån som skulle ta två veckor anlände precis i rätt land. Ett annat som skulle ta fyra veckor och skulle till Sverige, anlände precis i Hong Kong :D

:nailbiting: Senast den 24:e Juni behöver jag ansöka om nytt pass för att få det i tid för resan den 12:e (då borde det ha anlänt för hämtning den 11:e Juli. Om jag har tur).

Det är väl lugnt, bara två veckor dit liksom :o:crazy::cry::nailbiting:

kollar på film The Core tror jag den heter och Äter pizza, big one classic, längesen jag åt det. Helt slut efter lång dag ute så blir att slappa resten av dagen.

Panik med andra ord :D

Det tar ju liksom två veckor för passet också :crazy: Men det här är liksom första perioden jag faktist har någon som helst tid med att fixa med det här, det har liksom inte funnits några luckor de senaste sex månaderna där det ens finns i närheten av tillräckligt med tid för att ändra med pass, olika visum och forskningstillstånd :crazy:

Det var inte ens att tänka på att försöka skicka brevet från Malaysia, man vet inte riktigt när det anländer då :meh:. Ett paket jag skickade den 5:e maj därifrån som skulle ta två veckor anlände precis i rätt land. Ett annat som skulle ta fyra veckor och skulle till Sverige, anlände precis i Hong Kong :D

I tillägg till detta. Det hade ju varit komiskt (eller, inte för mig då :D) om jag hade skickat in namnändringen tidigare för att jag hade förväntat mig att det skulle ta tid. Men av någon anledning så blev det registrerat på en gång så att det nuvarande passet blev ogiltigt. Helt plötsligt vore jag fast i Malaysia eller Filippinerna :yuck: Fel länder att sitta fast i med pass krångel :angel:

Killen jag flirtat lite med på jobbet försökte bjuda hem sig själv till mig idag :o
Det hade jag antagligen tyckt var spännande och roligt om jag inte blödde (ska inte göra det, har p-spruta just för att inte(!) blöda) och vägde satan på vågen i går morse. Känner mig inte direkt jättesexig utan planen för kvällen är att bädda ner mig i soffan och moffa chips m dip ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ringkota, operation!?
  • Ridskoleryttare
  • Bildtråd

Omröstningar

Tillbaka