WhyJag vill också till Ikea idag! Men vi kanske ska börja med att klä på oss...?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
WhyJag vill också till Ikea idag! Men vi kanske ska börja med att klä på oss...?![]()
Kepsförvaring:Jag har en snäll singelkarl om det är någon som är intresserad, men han är inte så flyttbar dessvärre. Han största problem verkar vara att han är för snäll, han håller på och sliter ihjäl sig för att hans anställda inte orkar jobba...
Tre ungar, den äldsta har jag inte träffat men de två yngsta är rara ungar som gillar att städa och fixar maten på egen hand. Enligt andras utsago är mannen visst också bra på att laga mat.
I övrigt så har vi storstädning här hemma, jag fick som sagt panik hos mamma och eftersom jag inte får slänga där så åkte jag hem och börja slänga saker, det blir nog en hel del kassar med för små vinterkläder som bara ha blivit hängande vart efter barnen har växt ur dem. De är nu i tvättstuga och väntar på sin tur i tvättmaskinen innan jag packar ihop dem och fundera på om jag ska orka sälja eller om jag ska skicka iväg det till flyktingboende i höst.
Någon som har en bra lösning hur man har kepsar om man inte har en hatthylla? Kepsar används mycket här hemma men de blir gärna liggande på någon bänk, ramlar ner på golvet och så blir de dammiga...Jag försökte lägga dem i en korg men det var visst helt omöjligt att lägga tillbaka dem i den...
Jag skulle nog behöva åka och köpa lite flyttkartonger så att jag kan packa ner åt olika håll, jag hittar saker som ska till syrran också, barngrejer som kan vara bra att ha men kanske inte än. Tex en ullkappa som knappt är använd.
Ooh, jag förärar även jag torp med min närvaro. Det är faan inte nått som händer varje dag tro mig.@bumpo ja jag hamnade här. Idag ska vi tydligen förära Ikea och torp med vår närvaro![]()
Nu börjar vi bli så många att det behövs fler män. En tanke: Skulle det gå att organisera det lite? Någon myndighet som ansvarar för logistiken? Kanske som en sorts modern värnplikt?
Ja, det ska det! Hör sen, vädret.Det ska ju vara sommar!![]()
Hahaha, du är ju lite knäppTippar på att du dessutom var glad åt att det blev kallt ute?
Gråkallt som f:n här också så jag eldar möglig panel i kaminen. Måste bara dela med mig av en fråga på ett husforum, "Om man eldar möglig ved i kaminen, är det farligt? Jag menar, kan möglet sprida sig till skorstenen och förstöra den?"Så ruskvädrigt kallt här att jag fick lov att elda i köket och kontoretDet ska ju vara sommar!
![]()
Ja eller ha en för varje län? Bokningssystem?Nu börjar vi bli så många att det behövs fler män. En tanke: Skulle det gå att organisera det lite? Någon myndighet som ansvarar för logistiken? Kanske som en sorts modern värnplikt?
Hm det kanske skulle kunna fungera... Jag ska fundera hur jag kan få plats med det här hemma.Kepsförvaring:
En kompis har hängt upp en gren i hallen och fäst krokar på den. Där hänger ungarna sina kepsar. Inte riktigt såhär men något liknande:
![]()
Smart!Ja eller ha en för varje län? Bokningssystem?
Limma fast starka små magneter på en bräda (eller på lämpligt underlag) och limma fast en liten bricka på varje keps, lämpligen under skärmen.Jag har en snäll singelkarl om det är någon som är intresserad, men han är inte så flyttbar dessvärre. Han största problem verkar vara att han är för snäll, han håller på och sliter ihjäl sig för att hans anställda inte orkar jobba...
Tre ungar, den äldsta har jag inte träffat men de två yngsta är rara ungar som gillar att städa och fixar maten på egen hand. Enligt andras utsago är mannen visst också bra på att laga mat.
I övrigt så har vi storstädning här hemma, jag fick som sagt panik hos mamma och eftersom jag inte får slänga där så åkte jag hem och börja slänga saker, det blir nog en hel del kassar med för små vinterkläder som bara ha blivit hängande vart efter barnen har växt ur dem. De är nu i tvättstuga och väntar på sin tur i tvättmaskinen innan jag packar ihop dem och fundera på om jag ska orka sälja eller om jag ska skicka iväg det till flyktingboende i höst.
Någon som har en bra lösning hur man har kepsar om man inte har en hatthylla? Kepsar används mycket här hemma men de blir gärna liggande på någon bänk, ramlar ner på golvet och så blir de dammiga...Jag försökte lägga dem i en korg men det var visst helt omöjligt att lägga tillbaka dem i den...
Jag skulle nog behöva åka och köpa lite flyttkartonger så att jag kan packa ner åt olika håll, jag hittar saker som ska till syrran också, barngrejer som kan vara bra att ha men kanske inte än. Tex en ullkappa som knappt är använd.