Vad i hela friden gör vi? Del XXII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 014
  • Visningar Visningar 64 721
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade någonstans förträngt att vi är en sommarstad,men i dag vaknade jag upp till verkligheten.
Hela byn full med cyklar (viken runt loppet),turistinvasion på campingen,vilket också medför att dom ska köpa grillsaker i affären.
Kanalen öppen för båttrafik,knallemarknad i helgen,kanalloppis och veteranbils utställning.
Jag håller mig lååååååååååååååångt bort från byn nu.

Sitter ute på uteplatsen med katten och njuter av solen! :love: Det blåser lite väl mycket ibland men å andra sidan så slipper man då svettas.
Solar även mina orakade ben :o men jag orkar inte hugga igenom djungeln på dem när det kommer att hinna växa upp igen innan nästa soltillfälle så det så :mad:

Katten ligger dock mest i skuggan med ett par skutt in när det blåser för mycket, det är att jaga insekter som är roligast! :love: Förresten så är gräs fortfarande bläh att gå på hälsar stadskatten; plattor, grus, sten eller jord är bäst. :grin:

@athena_arabians Du partade om dumplings i en annan tråd, vad hete de? Försökte leta i affären igår, men hittade inga :down:

Dumplings/gyoza från MenMen:
dumplings_konsument_x3_395.png

Jag har bara hittat dem på Hemköp och Willys men alla butiker har inte dem (tex har ena Willys i Falun men inte andra och då bara kyckling och vegetariska medan Willys i Borlänge har alla tre). Jag har tänkt att försöka få min lokala ICA att ta hem (försöka går ju iaf :meh:).

Dumplings/gyoza från MenMen:
dumplings_konsument_x3_395.png

Jag har bara hittat dem på Hemköp och Willys men alla butiker har inte dem (tex har ena Willys i Falun men inte andra och då bara kyckling och vegetariska medan Willys i Borlänge har alla tre). Jag har tänkt att försöka få min lokala ICA att ta hem (försöka går ju iaf :meh:).
Var på willys igår och jag hittade dem inte :mad: Får försöka i någon annan affär

Idag har jag skickat iväg ett paket till Sydafrika. Skickade en bok som har en massa gamla kartor över Borneo och Malay området från 15 hundra talet och framåt. Han pratade häromdagen om en kart utställning han varit på och hur fräna de gamla kartorna var. Såg boken häromdagen och tyckte det var en perfekt "grattis till nya äventyret" present.

Skickade en annan låda med godis till en gammal skolkamrat som desperat undrade vart hon kunde få tag på ett favoritgodis hon hittat i Thailand.

Känns riktigt kul att skicka presenter som folk inte väntar sig :D

Sen har jag lyckats göra lite jobb, men sen promenerade en asfräsig 53 årig Walesiska jag lärde känna häromdagen in på caféet, så då sket jag i jobbet och tjötade med henne istället :p Ibland är det liksom värt mer att prata med vissa personer än det är att jobba. Livserfarenheterna i denna backpacker som föredrar billiga hostel framför hotel och tycker att resten av Asien är för tamt i jämförelse med Indien är helt fantastisk :love:

Grälar på min fot som värker trots ipren intagen före promenaden, har en misstanke om någon seg infektion i en sena då jag har fått dras med det i ett par veckor nu :mad:

Livserfarenheterna i denna backpacker som föredrar billiga hostel framför hotel och tycker att resten av Asien är för tamt i jämförelse med Indien är helt fantastisk :love:
Om jag ska åka utomlands så inte sjutton tänker jag leta dyra hotell med all inclusive, ställ en säng nånstans där den får plats och där det är lungt, thatś it liksom, och dusch och toa på rummet är så lågprioriterat så det finns inte och kan jag laga nåt på stället i utbyte mot lite käk är det bara en bonus. Folk tycker jag är galen när jag nämner detta. :D

Hemma efter årets skönaste ridtur. Maken som bara ger sig ut till häst när det är reklamväder kommer att ha träningsvärk imorgon hehe:D
Nu har vi sovit en stund och jag funderar på att kliva upp och göra tacos till middag.
Tacos... Och ridtur... Låter fantastiskt! :love:
Jag vill också ha tacos, men det är ju sisådär roligt när man är ensamen :meh:
Ät för mig med, helt enkelt! :bump:

Edit: rid åt mig med för den delen, allt sånt är väl bara att glömma nu, så jag litar på dig där!

Och nej, jag är inte bitter! Haft en sjukt härlig lunchdejt med fina vännen min :love:
(sitta i en grön park, solsken, blå himmel, fågelkvitter och en massa skvaller, det är bannemig livskvalitet det med! :love:)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
250
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 158
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 26 27 28
Svar
547
· Visningar
15 270
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka