Vad i hela friden gör vi? Del XXII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 014
  • Visningar Visningar 64 721
Status
Stängd för vidare inlägg.
Aha, hur kom du fram till att det var en equiterapeut hon behövde? Nyfiken och vill lära mig mer. :)

Hon gick genom klinikbesiktning ua i december. Däremot så syntes det lite på hur hon rörde sig att hon inte var "loss". Då kom jag fram till att det som stör henne måste vara muskulärt och tänkte att jag tar ut en equiterapeut för att lossa och massera de muskler som nästan krampade på henne.

I dag blir det till att ta tag i haststackarn. Hans 'sheath' (vad heter det pa Svenska?) ar super svullet. Han ar ytterst noga rengjord (de var oroliga i stallet sa kallade in veterinar att "stada" av honom) men var inte sarskilt smutsig alls och inget som kan linkas till hans supersvullna sheath. suck.
Han ar super allergisk och jag misstanker att det ar det nya spanet som gett flera hastar "hives" (och vad heter det pa Svenska?) sa nu funderar jag pa vad jag ska gora at det. En burk antihistamin blir det i alla handelser nu nar det ar full sommar och allt blommar har ... Jag nyser i hjal mig och han hostar ... Inte kul nar vi ska borja jobba med att bygga upp honom igen.

Hon gick genom klinikbesiktning ua i december. Däremot så syntes det lite på hur hon rörde sig att hon inte var "loss". Då kom jag fram till att det som stör henne måste vara muskulärt och tänkte att jag tar ut en equiterapeut för att lossa och massera de muskler som nästan krampade på henne.
Aha, jag vet inte om jag själv skulle kunna se om de är "loss" eller inte, tycker det är jättesvårt. Påminner mig om den där hält-tråden där det las upp massa videos på halta hästar. Jag tyckte det var jättesvårt att se vilka som var halta, jag ser när de verkligen linkar fram. Sitter jag på en häst, känner jag, men tycker det är så svårt att se när jag inte riktigt vet vad det är jag ska titta efter så att säga. :/

Varit på afternoon tea och haft jättetrevligt med halvbrända scones, aprikosmarmelad istället för lemon curd, rulltårta, och 7 olika sorters te. Svenne-eftermiddags-te. :D

Cyklade dit och hem vilket gav ett obehagligt flåsande uppvaknande. Fy fan va långt det plötsligt blivit att cykla hem till X?!? När byggdes den där hemska backen? Har inget minne av att andningen ska ha blivit sådär djup och ansträngd efter bara tio minuters trampande tidigare.

Svettig och svagt ångestfull över min dåliga kondition sitter jag nu och smälter alla kakor, marmelad, och fem koppar te. Kattfröknar piper och vill ha uppmärksamhet. Hundtant som sprungit med cykeln och även hon fått scones, ligger i en labradorkringla under fönstret och snusar nöjt.

Tvättat upp tyget som köptes idag, och har strukit det som jag tvättade igår :p Ska ta och laga lite mat nu, sen fortsätta sy.

Hämtade barnet på kalaset, åkte till stallet tillsammans med ena medryttaren, mockade tre hagar, tog in hästarna, medryttaren red ena ponnyn och Mathilde skrittade av.
Nu ser vi på Shrek den tredje och äter sushi :love:

Jag vill ha chips.. Men har infa hemma och orkar inte åka till affären.
Funderar på substitut..

Hmm, har avocado hemma, fixa guacamole och dippa grönsaksstavar? Så blev det ju betydligt nyttigare. Kör på det så får jag se..
Jag har tappat ALLT godissug nu (finally!) vilket är tur, för jag har bannemig gått upp 6 kilo :eek: Det trodde jag faktiskt inte, så jag hoppas någonstans att det är fel på vågen eller något :cautious:
Så nu äter jag hallon, vindruvor och en stenhård...clementin, tror jag det var.

Jag har grejat 1 timme i trädgården nu ikväll efter att ha haft fullt upp inne idag med barn, matlagning, vika tvätt, tvätta osv medan sambon satte upp en del av vårt staket i trädgården. Men nu fick jag njuta lite av solen samtidigt som jag fick pussla med mina bärbuskar och sånt som inte sambon tycker är roligt ute :up:

Jag gjorde te och släpade ut ett täcke i soffan och gosade ner mig, gud så mysigt. Kom på att jag glömt mjölk, upp och ut i köket. Kommer tillbaka ca 0,5 sekund senare och????
12976175_599329460233410_1828859650_n.jpg

Han sover jättegott där nu. Själv sitter jag på kortänden, med te men utan täcke.

Jag gjorde te och släpade ut ett täcke i soffan och gosade ner mig, gud så mysigt. Kom på att jag glömt mjölk, upp och ut i köket. Kommer tillbaka ca 0,5 sekund senare och????
12976175_599329460233410_1828859650_n.jpg

Han sover jättegott där nu. Själv sitter jag på kortänden, med te men utan täcke.
Gooos!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
250
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 158
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 26 27 28
Svar
547
· Visningar
15 270
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka