Vad i hela friden gör vi? Del XXII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 014
  • Visningar Visningar 64 721
Status
Stängd för vidare inlägg.
Är på pliktresa till IKEA och lyckades handla lite till mig också. Tre kryddor för två.
Lätt surrealistisk upplevelse när jag upptäcker att de inte luktar nåt! Mitt luktsinne är utslaget! Tror aldrig det hänt förr och ändå har jag 57 års erfarenhet av förkylningar. Vad är det för monstersjuka jag har!?
Ikea på en lördag eller söndag är min tredje stora fasa, näst efter sjukdom och brand!

Jag blev påkörd, igen! :mad:
Tack och lov "bara" en kärring på Ica som ansåg att jag stod i vägen och således, utan ett ord, brakade rakt in i mig med kundvagnen... :meh::turd:
Sen ba "jo jag såg att du stod där, men jag tyckte att du stod i vägen" :banghead::banghead::banghead:
Självklart var det det skadade knät som fick ta smällen... Så vägen hem sen tog mer än dubbelt så lång tid att gå :cool:
Men vad tusan!!!:crazy::down:

Är hemma och dricker en kopp te och förfasas över vädret. Snö, regn och hagel. Ska strax bege mig iväg på ytterligare lite jobb men inget betungande.
Har även pysslat om ena hästen som lyckats paja hornhinnan. Det är droppar, salva och metacam sammanlagt vid 6 olika tillfällen över dagen. Hej och hå.

Tack och lov "bara" en kärring på Ica som ansåg att jag stod i vägen och således, utan ett ord, brakade rakt in i mig med kundvagnen... :meh::turd:
Sen ba "jo jag såg att du stod där, men jag tyckte att du stod i vägen" :banghead::banghead::banghead:
Självklart var det det skadade knät som fick ta smällen... Så vägen hem sen tog mer än dubbelt så lång tid att gå :cool:
Men va faaaan, kan man inte öppna käften istället för att köra på och säga "ursäkta", lite som att använda tutan på sin bil. Jisses sicket folk det finns. Jag hade blivit rasande på den personen, speciellt då den sett att man stod där men ändå medvetet väljer att köra rakt på för att den anser att man står i vägen. Ingen godkänd anledning till att göra så.
Det är som att jag med lastbilen ska köra på personbilar för att dom är i vägen, det funkar inte så... sicket hopplöst folk det finns... :banghead: :arghh: :banghead:

@RedHyuuga - typ så... Hon ska vara jävligt glad att jag inte hade pms utan bara var trött och grinig innan... Pms på det och hon hade fått veta att hon levde kan jag säga... :meh::devil:

Men vad f-..!! :eek::banghead::mad: vilken kärring :cautious:
Hoppas att det inte gjorde din skada värre :heart

Har njutit av värmen sen tidig förmiddag,när jag sen äntligen började göra något ute börjar det hagla :wtf: Hoppas det fina vädret kommer tillbaka sen.

Hon lossade på en massa spända muskler och rättade till hennes bäcken som var snett.

Innan behandlingen hoppade hon till innan hon gick upp i trav vilket gjorde att hon inte kunde behålla formen, nu gled hon - i form - från skritt till trav och klarade av att trampa genom ordentligt i skänkelvikningen :)
Aha, hur kom du fram till att det var en equiterapeut hon behövde? Nyfiken och vill lära mig mer. :)

Mår skit. Vet inte vad jag ska ta vägen eller vad jag ska göra..
Letar ju boende och ska kolla på en bostadsrätt. Nämnde det för min mor och hon börjar direkt med skuldpatrullen; "flytta neråt" (mina syskon bor i Skåne, jag i Skaraborg), "skaffa jobb" (jag är timanställd som städerska, men högt utbildad inom miljö), "ta inga lån, du får aldrig igen pengarna" och liknande. Kontentan: kan inte förvänta mig någon som helst hjälp, förståelse eller stöd därifrån. Får mig att tveka om allt, var det rätt att göra slut (ja, det var det), berätta att jag träffat en ny redan (nej, det gör jag inte), vad ska jag göra med mitt liv egentligen..

Tur att jag har tid hos samtalskontakt på måndag. Just nu är jag så hårt nedtryckt i stövlarna att jag inte kommer upp utan hjälp..

Behöver någon att prata med, att gråta ut hos. Snart brister det helt.. Och jag vet att jag är farlig bakom ratten i det här tillståndet och min nya kärlek bor inne i stan utan körkort.. Vet inte om han orkar ta min skit heller för den delen.. Eller om jag vill dumpa över det på honom redan.. Han har hjälpt mig innan så kanske värt att chansa..
Får ringa honom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
250
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 158
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 26 27 28
Svar
547
· Visningar
15 270
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka