Vad i hela friden gör vi? Del XVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade ett långt samtal med chefen idag. Han eerbjöd mig ju fast tjänst och jag har sagt att jag vill tänka.
Så jag fick frågan om jag tänkt färdigt och vad som skulle få mig att stanna.
Lön ville han inte diskutera, och trots ett långt samtal så förstod han inte vad våra problem består av. Det framgick tydligt.
Jag frågade också om rehabilitering eftersom jag ju är sjukskriven pga jobbet. Det han kunde erbjuda var kontakt med företagshälsovården och samtalskonstakt med kurator eller sköterska.
Så summeringen är att han inte tänkt erbjuda någon lönejustering och att arbetsförhållandena kommer att vara exakt desamma. Så jag tackade nej. (det hade jag tänkt göra ändå men ville se vad de bjöd. Och de bjöd med armbågen)

Efter mig träffade avkomman chefen. Han hade inte ens koll på att hens sista dag är imorgon. Ville absolut inte mista avkomman och erbjöd höjd lön. Hen bad om betänketid till eftermiddagen. Samtal till det andra stället som erbjudit tjänst och där toppades löneerbjudandet. Slutsatsen blev en månad till på det här jobbet och sedan övergång till nästa ställe. Och 5 papp mer i månaden.
Bra förhandlat! Det är stoltamammadagen idag.

Nu minns jag plotsligt hur fuktigt det ar har i Florida. Det ar i och for sig bara 25*C, men sa fort man ror sig blir man aldeles kladdig. :cautious: Det var huvud orsaken att vi flyttade harifran for en 10 ar sedan sisadar. Fast nu kanns det lite sorgligt att vi bara har 10 dagar kvar har hos sonen ... vi kommer att sakna dem nar vi aker harifran. :(
Fukt är nåt som inte stör mig ett enda dugg bara det är varmt samtidigt, när andra klagar på dimma, hög luftfuktighet och att allt är fuktigt då njuter jag men så är jag ju en "vattenlevande" varelse också. :)

@EmmaW - :heart:heart:heart

-------------------------
Jag har betalat räkningar och äntligen orkat redigera lite bilder från semestern! Bättre sent än aldrig? :angel: Tänkte baka men de ägg jag hade hemma var visst flytande i oknäckt form så de fick åka i sopen :D

Nyss hemkommen från sjukgymnast. Rådet: sluta rida.
När jag säger att det inte är ett alternativ får jag ett "jaha, hur ska vi då hjälpa dig?" :meh: Helst genom att hjälpa mig ta reda på vad som är fel, inte ta bort det enda som gör livet värt att leva.
Och tydligen är det inte så farligt om man inte säger "aj aj det går inte, det gör ont" femtielva gånger under undersökningen. Att bara säga att det gör ont räcker inte. Jag gnäller tydligen för lite. Får träna mitt gnällande tror jag. Att bara ha ont och inte kunna leva normalt är visst inte tillräckligt.
Förstår inte varför just hästarna får skulden, det är ju inte bara vid ridning jag har ont..

Noll respekt för hur farligt det är, och dessutom ett lagbrott. Värsta jag sett är nog pappan som släpade med sig ett barn i vardera handen och som tyckte att mamman med barnvagn skulle följa med. :banghead:
Jag tror inte folk vet om att det är ett lagbrott faktiskt, jag ska väl erkänna att jag också kryssat mellan bommarna MEN jag har haft full koll på var tåget är och vad som händer, på ett ställe jag passerade så hade nåt smartskaft flyttat kabeln till signalskåpet så bommarna förblev fällda när tåget stannat på "stickspårsluckan" och föraren glömt att bommarna förblev fällda tills nästa tåg kom nån timma senare om han inte resettade dom manuellt i skåpet. :banghead:

Oroar mig för restskatt och dricker rödvin - omväxlande!
Samt surar för att jag är tjock. Helt och hållet självförvållat men jag tillåter mig själv av ändå vara lite bitter. Har iaf ätit en slags nyttig middag. Det tillhörande vinet är självfallet endast ur hälsosynpunkt osv :angel:

Röda antioxidanter, nyttigt som f-n :up:

Hmm, jag borde inte behöva köra mer bil idag... :sneaky:

Löslongerat Annie idag. Första gången hon var lös i paddocken sen hon hoppade över i december. Hon valde att stanna kvar hos mig den här gången :love:

Nu ett bad för det är kallt o ruggigt ute och sen blir det stekt falukorv o stuvad blomkål. Så enkel och så god mat :d
Madams och min löslongering gick "sådär", efter 3-4 varv så valde hon att anfalla mig och få fart på mig och sprang jag inte tillräckligt fort så försökte hon nypa mig i baken. :eek:
Tror hon missuppfattat det där med longering och vem som ska springa och försökte nån annan löslongera henne så fick dom också springa. :rofl:

Fan vad jag saknar min lilla morrhoppa, och alla galna upptåg vi höll på med jämt. :(

Sitter här och trycker i mig päron, Pepsi Max och Ahlgrens Bilar Fruktkombi. Tänker att jag borde dammsuga men orkar inte. Borde också packa upp det sista ur min resväska från Portugalresan i mitten av februari och ställa undan den så man kan sitta i soffan men... orkar inte.

Först blir man seg för att det är grått och jävligt väder, sen blir man seg för att det är soligt och man varit ute för mycket.

kan inte koncentrera mig på TVn, allt jag ser är Lulu Carters läppar. Är det idomin eller va äre?

Läste precis den här på facebook:
11018117_854644201264255_8225560919914388052_n.jpg

Nu är jag spraytannad och ser såklart väldigt rolig ut :p Ska sprida ut handdukar i sängen, äta något och i övrigt slappa i soffan. Vintersport på TV och det gäller att krama ut mesta möjliga av säsongen :cry:

Jag har inte orkat skriva nåt sista veckan men läst lite....

Min älskade hund har varit dålig och vi har testat det mesta men i dag fick himlen en ny stjärna :heart och det är otroligt tyst och tomt här hemma.
Jag har gråtit och gråtit så mycket den här veckan, slitits mellan hopp om förtvivlan men hans hjärta sa till slut ifrån mot medicinerna och i dag hjälpte min underbara vet honom att somna in.

Mitt hjärta så trasigt, det är så tomt här hemma och jag saknar honom så mycket :cry: :cry: :cry:
Beklagar sorgen :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 021
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 195
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 916
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka